Κορυφαίος δημόσιος πολιτιστικός οργανισμός της χώρας, τo Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου είναι από τα παλαιότερα φεστιβάλ της Ευρώπης. Στα 67 χρόνια λειτουργίας του, έχει φιλοξενήσει μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της Μουσικής, του Χορού και του Θεάτρου από την εγχώρια και τη διεθνή σκηνή, σε συνεργασία με τους σημαντικότερους ελληνικούς και διεθνείς καλλιτεχνικούς οργανισμούς, προσελκύοντας πλήθη θεατών από ολόκληρο τον κόσμο.

Τι θα δούμε τον Ιούνιο στο Ηρώδειο

Ριγολέττος

Το Φεστιβάλ ανοίγει με τον Ρογολέττο του Βέρντι από την Εθνική Λυρική Σκηνή σε μουσική διεύθυνση Λουκά Καρυτινού και σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου. Από το 1851, που πρωτοπαρουσιάστηκε στη Βενετία, έως σήμερα, ο Ριγολέττος έχει χειροκροτηθεί από χιλιάδες θεατές σε όλο τον κόσμο και δικαίως έχει χαρακτηριστεί ως μια από τις δημοφιλέστερες όπερες όλων των εποχών. Ο Βέρντι θέτει στο επίκεντρο έναν άνθρωπο του περιθωρίου, τον αυλικό γελωτοποιό Ριγολέττο, και με τη μουσική του εξερευνά όλες τις όψεις της σύνθετης προσωπικότητάς του. 

Παραστάσεις: 2,5,8,11 Ιουνίου 2022

Dimitris_Tiliakos@Dionysis_Papalexatos-Gallery

Εnglish Baroque Soloists – Monteverdi Choir – John Eliot Gardiner

@Renato_Mangolin

Ο σερ Τζον Έλιοτ Γκάρντινερ, πολυβραβευμένος αρχιμουσικός, ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής της Χορωδίας Μοντεβέρντι και των Άγγλων Σολίστ Μπαρόκ θεωρείται πρωτοπόρος στην αναβίωση της πρώιμης μουσικής και στην ιστορικά τεκμηριωμένη απόδοσή της. Το πρόσφατο έργο του με τα σύνολα Μοντεβέρντι περιλαμβάνει βραβευμένες ερμηνείες Μπαχ, Μπερλιόζ, Βέρντι κ.ά. σε συναυλίες ανά τον κόσμο. Στο Ηρώδειο θα διευθύνει τη χορωδία και την ορχήστρα σε κορυφαία έργα του Μπαχ και των προαγγέλων του, Συτς και Σάιν, που αντλούν την έμπνευσή τους από το βίωμα του πένθους και την καθαρτική του δύναμη. Στα έργα των τελευταίων, η χορωδία συνοδεύεται από τον πλούσιο ήχο πρώιμων χάλκινων οργάνων.

14 Ιουνίου 2022

Δημήτρης Παπαδημητρίου

Aπό τους σημαντικότερους σύγχρονους Έλληνες συνθέτες, o Δημήτρης Παπαδημητρίου παρουσιάζει μια αντιπροσωπευτική επιλογή τραγουδιών από το σύνολο του έργου του, μεγάλες επιτυχίες αλλά και κρυμμένα διαμάντια που μας καλεί να γνωρίσουμε. Μια ξεχωριστή συναυλία υψηλής αισθητικής, με ανεξίτηλες μελωδίες, σπουδαίο ποιητικό λόγο και υπέροχες ερμηνείες, με το κύρος ενός από τους κορυφαίους συνθέτες μας.

16 Ιουνίου 2022

@Nicolas_Mastoras-Gallery

Γιώργος Νταλάρας

@Maro_Chrysanthopoulou-Gallery

Ο σπουδαίος ερμηνευτής αποτίνει φόρο τιμής στον μεγάλο λαϊκό συνθέτη και δάσκαλο του, Απόστολο Καλδάρα, διατρέχοντας το έργο του μέσα από τραγούδια σταθμούς με την πολύτιμη συμμετοχή της Εστουδιαντίνας Νέας Ιωνίας Βόλου υπό τη διεύθυνση του Ανδρέα Κατσιγιάννη. Μια μεγάλη συναυλία με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή και την επέτειο γέννησης του μεγάλου λαϊκού συνθέτη Απόστολου Καλδάρα. Θα ακουστούν τα εμβληματικά του έργα «Μικρά Ασία» σε στίχους Πυθαγόρα και «Βυζαντινός εσπερινός» σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου καθώς και τα μεγάλα λαϊκά τραγούδια του.

18 Ιουνίου 2022

Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ - Μιχάλης Οικονόμου - Guy Braunstein

Κάθε χρόνο, στις 21 Ιουνίου, η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής και προσκαλεί το κοινό σε μια μεγάλη, δωρεάν συναυλία στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού. Η λαμπρή ορχήστρα υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Μιχάλη Οικονόμου θα συμμετάσχει στον καθιερωμένο εορτασμό με δύο από τα πλέον αγαπημένα και μελωδικά συμφωνικά έργα: Την 8η Συμφωνία του Αντονίν Ντβόρζακ και το Κονσέρτο για βιολί του Γιοχάννες Μπραμς. Σολίστ στο βιολί, ένας εξαιρετικός προσκεκλημένος, ο επί δέκα χρόνια εξάρχων της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Βερολίνου, Guy Braunstein.

21 Ιουνίου 2022

Guy Braunstein

Jan Garbarek Group

Jan Garbarek

Ο Νορβηγός σαξοφωνίστας Γιαν Γκαρμπάρεκ (Jan Garbarek) είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση. Το όνομά του έχει πλέον ταυτιστεί με αυτό που ονομάζουμε «ευρωπαϊκή τζαζ», αλλά και με τον περίφημο «ήχο» της ECM, της δισκογραφικής εταιρίας που έχει εκδώσει το σύνολο σχεδόν της ηχογραφημένης μουσικής του, η οποία χαρακτηρίζεται από λυρισμό και ποιητική διάθεση. Εδώ και 50 χρόνια, το πλούσιο έργο του αγκαλιάζει ένα ευρύτατο μουσικό φάσμα, από την τζαζ ως την world αλλά και την κλασική μουσική. Σημαντικό κεφάλαιο στην καριέρα του αποτελεί το Jan Garbarek Group, στο οποίο συμμετέχουν ο επί δεκαετίες βασικός συνεργάτης του Γερμανός πιανίστας Ράινερ Μπρένινγκχάους (Rainer Brüninghaus), ο Βραζιλιάνος μπασίστας Γιούρι Ντάνιελ (Yuri Daniel) και ο Ινδός «μάγος» των κρουστών Τρίλοκ Γκούρτου (Trilok Gurtu).

22 Ιουνίου 2022

Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης – Ζωή Τσόκανου – Daniel Lozakovich

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης συμμετέχει στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με τον εξαίρετο Σουηδό βιολονίστα Daniel Lozakovich. Ο νεαρός, μόλις 20 ετών, βιρτουόζος έχει κατακτήσει ολόκληρο τον κόσμο με την απαράμιλλη δεξιοτεχνία του και την καθαρότητα του ήχου του, με τους ειδικούς να τον συγκρίνουν με μυθικές μορφές του παρελθόντος, όπως τους Christian Ferras και Jascha Heifetz.

Στο ρωμαϊκό Ωδείο, ο Lozakovich ερμηνεύει το αριστουργηματικό Κοντσέρτο για βιολί του Τσαϊκόφσκι, με το σπάνιο μελωδικό πλούτο και τις συνεχείς εναλλαγές εικόνων και συναισθημάτων που συναρπάζουν. Το πρόγραμμα ξεκινά με το Λυρικό ιντερμέτζο του Έλληνα συνθέτη Γεώργιου Αξιώτη ολοκληρώνεται με την ατμοσφαιρική συμφωνική σουίτα Σεχραζάτ του Νικολάι Ρίμσκι-Κόρσακοφ, που είναι βασισμένη στη διάσημη συλλογή παραμυθιών Χίλιες και μια νύχτες. Την Κ.Ο.Θ. διευθύνει η Καλλιτεχνική της Διευθύντρια Ζωή Τσόκανου.

@Amanda_Protidou

Patti Smith

Patti_Smith@Lorenzo_Montanelli

Η ιέρεια του πανκ, η αιώνια ρομαντική της νεοϋορκέζικης σκηνής, πνευματική επίγονος του Ρεμπώ, του Μπολάνιο, του Γκίνσμπεργκ και της Γενιάς Μπητ, έρχεται στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού για μια μοναδική συναυλία, όπου παντρεύει τη μουσική και την ποίησή της με τον δικό της, απαράμιλλο τρόπο. Έχοντας σφραγίσει το μουσικό στερέωμα με τραγούδια-ύμνους όπως το «Because the Night» και έχοντας διακριθεί για το λογοτεχνικό της έργο (National Book Award για τα απομνημονεύματά της Πάτι και Ρόμπερτ), η πολυσχιδής μουσικός, συγγραφέας, εικαστικός και ακτιβίστρια θα μας εμπνεύσει, θα μας συγκινήσει και θα ξυπνήσει πάλι την πίστη στη δύναμή μας ν’ αλλάξουμε τον κόσμο: “People have the power!”

25 Ιουνίου 2022

Filarmonica della Scala – Myung-Whun Chung

Στο πλαίσιο της συνεργασίας του με το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών παρουσιάζει στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Σκάλας του Μιλάνου, υπό τον περίφημο αρχιμουσικό Μιονγκ-Γουόν Τσονγκ. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την εισαγωγή της όπερας του Ροσσίνι Μια Ιταλίδα στο Αλγέρι, τη Δεύτερη συμφωνία του Μπετόβεν και την Ενάτη συμφωνία («Του Νέου Κόσμου») του Ντβόρζακ. Ο διεθνής μαέστρος Μιονγκ-Γουόν Τσονγκ έχει διατελέσει μουσικός διευθυντής της Εθνικής Όπερας του Παρισιού (Βαστίλη), κύριος αρχιμουσικός της Ορχήστρας της Ακαδημίας της Αγίας Καικιλίας στη Ρώμη και κύριος προσκεκλημένος αρχιμουσικός της Στάατσκαπελλε της Δρέσδης. Εμφανίζεται στις μεγαλύτερες αίθουσες του κόσμου με διάσημες ορχήστρες, μεταξύ άλλων, Κονσέρτχεμπαου του Άμστερνταμ, Φιλαρμονική του Βερολίνου, Φιλαρμονική της Βιέννης, Φιλαρμονική του Τόκιο κ.ά.

26 Ιουνίου 2022

@Silvia_Lelli

Ibrahim Maalouf

Ibrahim_Maalouf@BOBY

Με δεκαπέντε χρόνια καλλιτεχνικής παρουσίας στα διεθνή μουσικά δρώμενα και με συναυλίες σε πάνω από 40 χώρες, ο πολυβραβευμένος Γαλλολιβανέζος τρομπετίστας Ιμπραΐμ Μααλούφ αναγνωρίζεται, στη Γαλλία αλλά και παγκοσμίως, ως ένας από τους σημαντικότερους τρομπετίστες της γενιάς του. Ο Μααλούφ παντρεύει απρόσμενα τον μοναδικό ήχο του με την παράδοση διασχίζοντας χωροχρονικά σύνορα. Το ρεπερτόριό του, στο οποίο κυριαρχούν οι ιδιαίτεροι αυτοσχεδιασμοί, διατρέχει μουσικά είδη και παραδόσεις των μουσικών του κόσμου: τζαζ ενορχηστρώσεις αφήνουν χώρο σε αραβικές κλίμακες, αλλά και ποπ ήχους ή διασκευές, ενώ άλλοτε συνυφαίνονται με latin και αφροκουβανικούς ρυθμούς.

28 Ιουνίου 2022

Max Richter

Ένας από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους συνθέτες της τελευταίας εικοσαετίας, ο πολυβραβευμένος Μαξ Ρίχτερ, εμφανίζεται για πρώτη φορά στο Ηρώδειο. Δημιουργός με φανατικό κοινό από όλα τα είδη μουσικής, θεωρείται πρωτεργάτης της σύγχρονης ορχηστρικής νεοκλασικής μουσικής και έχει συνεργαστεί με σημαντικούς καλλιτεχνικούς οργανισμούς, ενώ πολύ γνωστές και αγαπημένες είναι οι συνθέσεις του που ακούστηκαν σε κινηματογραφικές ταινίες.

Στο ρωμαϊκό ωδείο, ο Ρίχτερ θα παρουσιάσει δύο δισκογραφικές δουλειές του, το Infra (2010) και το The Blue Notebooks (2004). Σύμφωνα με τον Guardian, ανήκουν στα σημαντικότερα «instant classic» έργα των τελευταίων είκοσι ετών. Το Infra είναι ένα φιλόδοξο εγχείρημα που προέκυψε από συνεργασία του Ρίχτερ με τον χορογράφο Γουέην ΜακΓκρέγκορ (Wayne McGregor) και τον εικαστικό Τζούλιαν Όπι (Julian Opie). Η ποίηση του Τ.Σ. Έλιοτ και οι επιρροές από το έργο του Σούμπερτ το καθιστούν διαχρονικό. Ακόμα, ο συνθέτης θα παρουσιάσει το αριστουργηματικό The Blue Notebooks, που έχει περιγράψει ως στοχασμό πάνω στη βία του πολέμου ‒γράφτηκε το 2003 με αφορμή την εισβολή στο Ιράκ. Στο απόγειο της μινιμαλιστικής δεξιοτεχνίας του Ρίχτερ, το έργο μας παρασύρει σε μια καλοκεντημένη ατμόσφαιρα μουσικής δωματίου, διάστικτης από αποσπάσματα του Κάφκα, που διατηρεί έντονο το στίγμα της πρώτης ηχογράφησής του με τη φωνή της Τίλντα Σουίντον.

29 Ιουνίου 2022

Diana Krall

Παλιά γνώριμη του Φεστιβάλ, η αγαπημένη τραγουδίστρια της τζαζ και πιανίστρια Diana Krall, που έχει τιμηθεί με πολλά βραβεία Grammy για τις ερμηνείες της και την πλούσια δισκογραφία της, έρχεται για μία και μοναδική συναυλία στο Ηρώδειο. Μετά από παρότρυνση του συζύγου της Elvis Costello, γράφει και τους στίχους των τραγουδιών της, ενώ πλέον ενσωματώνει και μουσικές επιρροές από τη Βραζιλία αλλά και ποπ αναφορές. Η συναυλία της στο φετινό Φεστιβάλ διοργανώνεται από τη φιλανθρωπική οργάνωση για την καταπολέμηση της λευχαιμίας και άλλων αιματολογικών νόσων Aurora.

30 Ιουνίου 2022

ΤΡΙΑΝΟΝ 9-14 Οκτωβρίου στις 21:00

Έξι επιπλέον παραστάσεις της σκηνικής πράξης “Με τις μέλισσες ή με τους λύκους” θα πραγματοποιηθούν στον Κινηματογράφο Τριανόν λόγω εξάντλησης των εισιτηρίων  και αυξημένου ενδιαφέροντος.

Παρασκευή 9, Σάββατο 10, Κυριακή 11, Δευτέρα 12, Τρίτη 13 & Τετάρτη 14 Οκτωβρίου

Η σκηνική πράξη «Με τις μέλισσες ή με τους λύκους», συνιστά μία καλλιτεχνική προσπάθεια απόδοσης της αγόρευσης του Θανάση Καμπαγιάννη, στην πολυσυζητημένη δίκη της Χρυσής Αυγής.

Ο Θανάσης Καμπαγιάννης, όπως και οι συντελεστές του έργου, δεν προσπαθεί μόνο να τεκμηριώσει την ενοχή της εθνικοσοσιαλιστικής οργάνωσης, και να πείσει το δικαστήριο για την παράνομη δράση της, αλλά και να φωτίσει την ύπαρξη δύο κόσμων: Από τη μία ο κόσμος της ακραίας βίας των ισχυρών, του ρατσισμού, του μίσους και από την άλλη ο κόσμος της αλληλεγγύης, του αγώνα και της συντροφικότητας.

Παράλληλα με την εξέλιξη της υπόθεσης στην πραγματική αίθουσα του δικαστηρίου, το έργο «Με τις μέλισσες ή με τους λύκους» παρουσιάζεται ως μία σκηνική ανάγνωση, με τον ήχο οργανωμένο σε μουσική, και το λόγο του Θανάση Καμπαγιάννη, μέσα από την ερμηνεία του ηθοποιού Γεράσιμου Γεννατά, να αποκαλύπτει τις φρικαλεότητες που διέπραξε η οργάνωση από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα.

Επιπλέον δύο μουσικοί επί σκηνής, συνδιαλέγονται με τον ηθοποιό συνθέτοντας το παζλ της αφήγησης.

Το κοινό, όπως και οι δικαστές της εν εξελίξει υπόθεσης, καλούνται να διαλέξουν, με ποιους είναι; Με τις μέλισσες ή με τους λύκους; 

Η αγόρευση του Θανάση Καμπαγιάννη εκδόθηκε τον Φεβρουάριου του 2020 και κυκλοφορεί με τον τίτλο “Με τις Μέλισσες ή με τους Λύκους” από τις εκδόσεις Αντίποδες.

Συντελεστές:

  • Ερμηνεία: Γεράσιμος Γεννατάς
  • Μουσική: Παύλος Κατσιβέλης, Γιώργος Χανός
  • Σκηνοθετική επιμέλεια: Δανάη Λιοδάκη
  • Σκηνογραφική επιμέλεια: Νικόλας Κανάβαρης
  • Δραματουργική επεξεργασία: Λυδία Λιοδάκη, Δανάη Λιοδάκη
  • Φωτογραφίες: Μαριάννα Στεφανίτση
  • Διεύθυνση παραγωγής: Φοίβος Πετρόπουλος
  • Σχεδίαση αφίσας: Πέτρος Βούλγαρης

Εισιτήριο 5€

Προπώληση στα ταμεία του Τριανόν και στο viva.gr

Link προπώλησης: https://www.viva.gr/tickets/theater/trianon/me-tis-melisses-h-me-tous-lykous/

FB Event: https://fb.me/e/1xVzsjSp0

Ο κινηματογράφος Τριανόν λειτουργεί ως θερινός με αυτόματη ανοιγοκλειόμενη οροφή εξασφαλίζοντας τη διεξαγωγή της εκδήλωσης ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών.

Συντελεστές
Σκηνοθεσία/Σύλληψη/Δραματουργία: Πηνελόπη Φλουρή
Μουσική Σύνθεση/Πιάνο επί σκηνής: Απόστολος Λαγαρίας
Επιμέλεια Κίνησης: Όλγα Σπυράκη
Βοηθός Σκηνοθέτη: Χριστίνα Ντέμου
Σκηνικά-Κοστούμια: Μαρία Καραθάνου
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Σχεδιασμός Multimedia: Διονύσης Σιδηροκαστρίτης
Βίντεο: Meghdad Fadaeenia, 
Φωτογραφία: Μαρία Σπένδου
Διδασκαλία Τραγουδιού: Εύα Μυλωνά
Συμμετοχή: Πέτρα Μαυρίδη 
Παίζουν: Πηνελόπη Φλουρή / Απόστολος Λαγαρίας

 

Στοιχεία της Παράστασης
Η κεντρική αίθουσα στο ιστορικό Ξενοδοχείο Μπάγκειον δημιουργεί ένα ιδανικό σκηνικό για το έργο. Την πρωτότυπη μουσική σύνθεση και την εκτέλεση επί σκηνής στο πιάνο, αναλαμβάνει ο Απόστολος Λαγαρίας. Τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει η Μαρία Καραθάνου, την κινησιολογία η Όλγα Σπυράκη και το φωτισμό ο Γιώργος Αγιαννίτης. Επί σκηνής παίζουν η Πηνελόπη Φλουρή και ο Απόστολος Λαγαρίας. Στην παράσταση ακούγονται επίσης κείμενα των Δημήτρη Δημητριάδη, Γιάννη Σκαρίμπα και Anne Sexton.

Γράμματα στη Νόρα

 

Ο Τζέημς Τζόυς συναντά τη Νόρα Μπάρνακλ στο ξενοδοχείο Μπάγκειον και η ερωτική τους ιστορία αναβιώνει επί σκηνής.
Οι επιστολές του Τζόυς αποκαλύπτουν με απόλυτη φυσικότητα τη γελοία, προκλητική, παραληρηματική κι εξουθενωτική διαδικασία του έρωτα. Άλλοτε λυρικές και ποιητικές, γεμάτες τρυφερότητα και στοργή, και άλλοτε προκλητικές και χυδαίες. Η παράσταση φωτογραφίζει έναν κοινά αποδεκτό τόπο παράνοιας όπου κάθε ερωτευμένος βιώνει μέσα του. Μια πάλη άνευ όρων και άνευ ορίων. Ένας αγώνας για να παραμείνει ο έρωτας στην ύψιστη μορφή του.
“Σε έχω σοκάρει με τις βρομιές που σου έγραψα. Ίσως να σκέφτεσαι πως η αγάπη μου είναι κάτι βρόμικο. Είναι, αγαπημένη μου, ορισμένες στιγμές.“
Ο πλούτος των συναισθημάτων του συγγραφέα μέσα από την προκλητική γραφή του, πέρα από σεμνοτυφίες και προκαταλήψεις μας προκαλεί να σταθούμε απέναντι στον έρωτα τελείως γυμνοί και να βυθιστούμε στα πιο βαθιά, σκοτεινά και ανεξιχνίαστα κομμάτια του εαυτού μας.
“Αναρωτιέμαι μήπως υπάρχει μέσα μου μια δόση τρέλας ή μήπως είναι η τρέλα του έρωτα;”( 30 Αυγούστου 1909)
Ο Πλάτων περιγράφει τον έρωτα σαν μία κατάσταση τρέλας.
Ποιητές, συγγραφείς, επιστήμονες, ψυχολόγοι, βιολόγοι, ερευνητές προσπαθούν να μιλήσουν για τον έρωτα.
Ο Έρωτας ερωτά.

Η Πηνελόπη Φλουρή και η Ομάδα Abnormal μετά τον “Ξένο” του Καμύ (2016) καταπιάνονται με το σπάνιο και ατόφιο υλικό των ερωτικών επιστολών του Τζέημς Τζόυς προς την Νόρα Μπαρνάκλ. Η σκηνοθέτης, αξιοποιώντας την ποιητική διάσταση των επιστολών, δημιουργεί ένα ονειρικό και ταυτόχρονα παρανοϊκό σύμπαν. Το έργο επιχειρεί μία ανατομία και ανασύνθεση του έρωτα. Η σκηνοθετική προσέγγιση τοποθετεί το έργο σε ένα α-χωρικό, α-χρονικό πλαίσιο όπου μόνο οι ημερομηνίες των γραμμάτων θυμίζουν ότι η ιστορία αυτή εξελίχτηκε έναν αιώνα πριν. Το πιάνο γίνεται ζωντανός οργανισμός, η δόνηση απο τα πλήκτρα και η δόνηση των λέξεων ενώνονται σε κραυγές αγωνίας. 

 

Εκτέλεση Παραγωγής: ΔΕΚΑΕΦΤΑΤΡΙΤΑ Productions
Το έργο θα παιχτεί για 11 παράστασεις στο ιστορικο ξενοδοχείο Μπάγκειον το Δεκέμβρη.
Προπώληση Εισιτηρίων:
https://www.ticketservices.gr/event/grammata-sti-nora-tou-james-joyce-mpagkeion/
http://tickets.public.gr/event/grammata-sti-nora-tou-james-joyce-mpagkeion/

Με την ευγενική παραχώρηση των εκδόσεων Πατάκη (“Γράμματα στη Νόρα, εκδόσεις Πατάκη, 2013)
και βασισμένο στην μετάφραση της Κατερίνας Σχινά

Με την Υποστήριξη των
Ξενοδοχείο Μπάγκειον
Ωδείο Φίλιππος Νάκας / Philippos Nakas Conservatory
Royal Bowling Peristeri
Εκδόσεις Πατάκη-Patakis Publishers
The Balloon Idea

#ΓράμματαστηΝόρα

 

 

  • Διάρκεια: 90′
  • Ώρες: Πέμτη 20:00, Παρασκευή 21:00, Σάββατο 21:00, Κυριακή 19:00
  • Θέατρο Χώρα, Αμοργού 20, Κυψέλη
  • Τιμές εισητηρίου: 10, 13, 15 και 17 ευρώ
  • Σκηνοθ.:Π. Ζούλιας 
  • Ερμηνεύουν: Ν. Μεντή, Ερ. Μαλικένζου, Ευγ. Δημητροπούλου, Χρ. Μαντζουράνη, Μ. Τουντασάκη, Έφη Σακελλαρίου.
  • Σκην.-κοστ.: Αν. Αρσένη.

Γυναίκες του Παπαδιαμάντη

Η παράσταση βασίζεται σε μια διασκευή μιας σειράς έργων του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη με σκοπό να φωτήσει τις γυναικείες φιγούρες που εμφανίζονται στο λόγο του μεγάλου πεζογράφου. Μεγαλύτερες αλλά και νεότερες, μητέρες, σύζυγοι ή αδελφές οι ηρωίδες ζωντανεύουν στη σκηνή γνωστά διηγήματα του Παπαδιαμάντη και μας παρουσιάζουν τις γυναίκες αυτές με όλη τους τη σκοτεινιά και με όλο τους το φως.

Δίπλα στη Νένα Μεντή που ενσαρκώνει την Φόνισσα βρίσκονται οι Έρση Μαλικένζου, η Χριστιάννα Ματζουράνη, η Ευγενία Δημητροπούλου, η Μαριάννα Τουντασάκη και η Έφη Σακελλαρίου. Την σκηνοθεσία υπογράφει ο Πέτρος Ζούλιας. 

 

 

 

 

  • 7, 8 και 9 Δεκεμβρίου
  • Κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου
  • Τιμή εισητηρίου: 5-54 ευρώ
  • Προπώληση: 211 77 01 700, WWW.VIVA.GR, WWW.CHRISTMASTHEATER.GR

Μαύρο Θέατρο της Πράγας στο Κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου

Το γνωστό Μαύρο Θέατρο της Πράγας ανανεώνει το ραντεβού του με το ελληνικό κοινό για τις 7, 8 και 9 Δεκεμβρίου στο Κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου. Οι ταλαντούχοι ηθοποιοί από την Τσεχία θα παρουσιάσουν μια σειρά από παραμύθια και το θέαμα αναμένεται φαντασμαγορικό καθώς εκτός από το θέατρο θα υπάρχει και κουκλοθέατρο, σκέτσάκια και χορός. 

Η φετινή παράσταση που θα παρουσιαστεί έχει τίτλο “Ανθολογία” και περιέχει σκηνές από τις καλύτερες παραστάσεις του Μαύρου Θεάτρου: “Η Αλίκη στην χώρα των θαυμάτων”, “Πήτερ Παν”, Ιπτάμενο Ποδήλατο κ.α. 

 

 

 

 


 

 

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία-δραματουργία-σκηνογραφία-κοστούμια: Έφη Μπίρμπα
Καλλιτεχνική συνεργάτις-σύμβλουλος δραματουργίας-επιμέλεια κειμένων: Μιχαήλα Πλιαπλιά
Κείμενα: Μιχαήλα Πλιαπλιά, Effi Rabsilber, Έφη Μπίρμπα
Φωτισμός: Θύμιος Μπακατάκης
Συνθέτης-σχεδιασμός ήχου: Constantine Skourlis
Καλλιτεχνικός συνεργάτης – κατασκευή σκηνικού: Σωκράτης Παπαδόπουλος
Κατασκευή κοστουμιών: Δέσποινα Μακαρούνη
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριάννα Έλληνα
Βοηθός σκηνογράφου: Μυρτώ Λάμπρου
Βοηθός ενδυματολόγου: Δάφνη Ηλιοπούλου
Ερμηνευτές: Άρης Σερβετάλης, Αχιλλέας Χαρίσκος, Ιωάννα Τουμπακάρη, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, EffiRabsilber, Gema Galiana, Διογένης Σκαλτσάς
Κινηματογράφησηtrailer-teaser: Γρηγόρης Πανόπουλος/ makeyourownfilms.com
Φωτογραφίες: Γιώργος Καπλανίδης
Παραγωγή & Εκτέλεση παραγωγής: Rēs Ratio Network

 

Δον Κιχώτης

Βιβλίο 2ο, κεφ. 23ο με τον Άρη Σερβετάλη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά για δέκα μόνο παραστάσεις παρουσιάζεται ο Δον Κιχώτης της Έφης Μπίρμπα που άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις στο κοινό το καλοκαίρι που μας πέρασε. Η παράσταση θα ανέβει από την Πέμπτη 4/10 έως την Κυριακή 14/10/2018 εκτός τηςΤρίτης 9/10.

Στο 23ο κεφάλαιο του 2ου βιβλίου, ο Δον Κιχώτης, ως τραγικό πρόσωπο κι ενσαρκωτής μιας γνήσιας εσωτερικότητας, συλλαμβάνεται να διαγράφει μια κατακόρυφη πορεία προς το εσωτερικό της σπηλιάς του Μοντεσίνου • προς τα βάθη των φαντασιακών αναμετρήσεων. Έχοντας παραμερίσει κάθε κοινό φόβο κι αψηφώντας τον κίνδυνο του καταποντισμού, εισέρχεται σ’ έναν τόπο εμπειρίας εκουσίως με την αμφίεση του περιπλανώμενου ιππότη, όπως εισέρχεται το παιδί σ’ ένα περιβάλλον που διέπεται από τους ιδιόμορφους κανόνες παιχνιδιού.

Με αφορμή την κατάβαση και την απόκρυφη, ενύπνια περιπλάνηση του Δον Κιχώτη-Homo Ludens εντός του περιβάλλοντος του σπηλαίου, στην παράσταση παρακολουθούμε μια αλληλουχία επεισοδίων υπό τους ιδιόμορφους κανόνες που ορίζει η τάξη του παιχνιδιού, όπου όλα πολλαπλασιάζονται καθώς ανακλώνται αδιάκοπα στα κάτοπτρα ενός ιδιωματικού οράματος της πραγματικότητας, όπου όλα συνδέονται μέσω του κατακόρυφου άξονα της κατάβασης με τη μεγαλύτερη ιδέα της ζωής.

 

 

 

 

Ο Αδαής και ο Παράφρων στο θέατρο Πορεία.

Η μεγάλη θεατρική επιτυχία που ξεκίνησε την πορεία της στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, συνεχίστηκε στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, επανέρχεται για έναν τρίτο κύκλο παραστάσεων στο θέατρο Πορεία.

Ο Αδαής και ο Παράφρων

Του Τόμας Μπέρνχαρντ σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα

Μια μεγάλη ντίβα της όπερας πρόκειται να τραγουδήσει στον «Μαγικό Αυλό» του Μότσαρτ για διακοσιοστή εικοστή δεύτερη φορά. Εξαντλημένη από την πειθαρχία που έχει επιβάλλει στον εαυτό της και από την επαναλαμβανόμενη έκθεσή της στην κρίση του κοινού,  αποφασίζει να ματαιώσει τις προγραμματισμένες εμφανίσεις της και να αποσυρθεί με τον τυφλό πατέρα της στην εξοχή. Εκείνος όμως, αλκοολικός και φιλοχρήματος, έχει εναποθέσει όλη του τη ζωή στην τραγουδιστική καριέρα της κόρης του. Ανάμεσά τους βρίσκεται ένας γιατρός, «δόκτωρ» Ιατροδικαστικής, παθιασμένος με την ανθρώπινη ανατομία, αλλά αδιάφορος για την ανθρώπινη ύπαρξη.

Πώς επιδρά η τελειομανία, η στείρα εξειδίκευση, η υπέρμετρη συγκέντρωση, ο αυστηρός αυτοπεριορισμός πάνω στον καλλιτέχνη;

Η τέχνη, η επιστήμη, ακόμη και η σχέση γονιού και παιδιού, αποδεικνύονται ανεπαρκείς και καταστροφικές για την πλήρωση των ανθρώπινων αναγκών. Ο Μπέρνχαρντ μετατρέπει την ιατρική σε επιστήμη της αποσύνθεσης και τη μουσική σε τέχνη της αποπροσωποποίησης και της καταστροφής. Ο μεγάλος Αυστριακός συγγραφέας επιστρατεύει το γκροτέσκο και «χολερικό»  χιούμορ του για να υπογραμμίσει το υπαρξιακό άγχος των ηρώων του. Μια άγρια κωμωδία για την τραγωδία της τέχνης, της επιστήμης και της γονεϊκής χειραγώγησης.

Thomas Bernhard, Der Ignorant und der Wahnsinnige, in: ders., Werke Band 15 © Suhrkamp Verlag Frankfurt am Main 2004

Διάρκεια: 180 λεπτά, με διάλειμμα.

Τιμές Εισιτηρίων: κανονικό 16 ευρώ, senior (άνω των 65): 14 ευρώ, φοιτητικό, νεανικό (κάτω των 22), ανέργων: 12 ευρώ.

 

H παράσταση “Ο αδαής και ο παράφρων” αποτελεί παραγωγή της Πειραματικής Σκηνής του ΕΘ και πρωτοπαρουσιάστηκε εκεί την περίοδο 2015-2016.

 

Εθνικό θέατρο, Πειραματική Σκηνή από 12 Φεβρουαρίου έως 6 Μαρτίου 2016.

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης από 8 έως 24 Σεπτεμβρίου 2016.

Θέατρο Αυλαία, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Δημητρίων Θεσσαλονίκης 1, 2 & 3 Οκτωβρίου 2016.

Θέατρο Πορεία από 16 Ιανουαρίου 2018

 

Βραβεία:

Βραβείο μετάφρασης της Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής 2016 στον Γιώργο Δεπάστα

Βραβείο Μελίνα Μερκούρη 2017 στην Ανθή Ευστρατιάδου

 

Trailer:

 

Baby, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

“A blockquote highlights important information, which may or may not be an actual quote. It uses distinct styling to set it apart from other content on the page.”

BABY

Του Christopher Durang σε σκηνοθεσία: Αναστασίας Κουμίδου

Παρασκευή 02 Μαρτίου 2018 έως Κυριακή 25 Μαρτίου 2018, 21:00 στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Η Έλεν και ο Τζον Ντίνγκλμπερι, ένα νεαρό ζευγάρι, φέρνουν το μωρό τους από την κλινική και αποφασίζουν το φύλο του εν μέσω διαπληκτισμών και αυθαίρετων θεωριών. Μεγαλώνουν το παιδί τους, με το όνομα Νταίζη, με θηλυκά πρότυπα μέσα σε ένα κλίμα ανωριμότητας, διαστρέβλωσης, εσωτερικών και εξωτερικών κινδύνων. Αυτό το γεγονός οδηγεί σε ένα καταιγισμό από προβληματικές συμπεριφορές και κακοποιήσεις που οδηγούν το παιδί Νταίζη σε κατάθλιψη και αυτοκτονικές τάσεις. Ο οικογενειακός, κοινωνικός, εκπαιδευτικός κύκλος του παιδιού Νταίζη λειτουργεί διαρκώς και απροκάλυπτα καταστροφικά για την εξέλιξη της προσωπικότητάς του. Όταν το ίδιο το παιδί αποφασίζει κατά τη διάρκεια της ενηλικίωσης του ότι είναι ένα αμφισεξουαλικό αγόρι, μέσα από μία σειρά κωμικά μεγαλοφυών σκηνών, η ιστορία της επιβίωσης του παιδιού Νταίζη και της προσπάθειας του να βιώσει το φύλο του συνεχίζεται, ασχέτως με την συνεχή επιμονή των γονιών του στο αντίθετο.

 

Το έργο BABY with the bathwater” γράφτηκε από τον Αμερικανό συγγραφέα  Christopher Durang to 1982. Πρόκειται για μια κωμωδία στα πρότυπα των κωμωδιών του Mel Brooks, που αν και παρουσιάστηκε 36 χρόνια πριν, πραγματεύεται με πολύ επίκαιρο τρόπο το θέμα του αυτοπροσδιορισμού της ταυτότητας του φύλου. Η παράσταση που θα παρουσιαστεί στο Μαύρο Κουτί (Black Box) του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης έχει μεταφραστεί από τον Χρήστο Παρίδη ο οποίος έκανε μια επίκαιρη απόδοση του έργου με σύγχρονα στοιχεία, έχει «ντυθεί» από τα έξυπνα και με χιούμορ σκηνικά του εικαστικού Άγγελου Παπαδημητρίου, και έχει πλαισιωθεί μουσικά από τους ευρηματικούς Burger Project ενώ ο σχεδιασμός φωτισμών είναι της Στέλλας Κάλτσου.

Ταυτότητα της παράστασης

Συγγραφή: Christopher Durang

Απόδοση: Χρήστος Παρίδης

Σκηνοθεσία: Αναστασία Κουμίδου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρία Απατσίδου

Εικαστική επιμέλεια: Άγγελος Παπαδημητρίου

Σχεδιασμός Φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου

Μουσική: The Burger Project

Κίνηση – Χορογραφίες: Στεφανί Τσάκωνα

Φωτογραφίες: Δημήτρης Τρανός / Aris Hathaway

Παραγωγή: Red Moonlight Productions

 

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Αθηνά Αλεξοπούλου

Χάρης Μπόσσινας

Ντέπυ Πάγκα

Μαργαρίτα Παπαγιάννη

Γιώργος Σουλεϊμάν

Εύα Φρακτοπούλου

Στο ρόλο του ψυχιάτρου ακούγεται η Φωνή του Άγγελου Παπαδημητρίου

 

Γενική Είσοδος: δέκα (10,00) ευρώ.

 

Η αγριόπαπια

του Χένρικ Ίψεν σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου

 

Ο Γκραίγκερς γυρίζει στην πατρίδα του έπειτα από χρόνια απουσίας σ’ ένα ερημικό μέρος, όπου ανέπτυξε τη φιλοσοφία του για τη ζωή, την οποία αποκαλεί «επιταγή του ιδεώδους» και συνοψίζεται στον αγώνα για επίτευξη της αλήθειας με κάθε θυσία. Επιστρέφοντας ξανασυναντά τον παιδικό του φίλο Γιάλμαρ Έκνταλ, ο οποίος ζει σε μία πλάνη ως προς την οικογενειακή του γαλήνη, τη συζυγική του ευτυχία και το μέγεθος της προσωπικότητάς του. Ο Γκραίγκερς τον θεωρεί τότε ιδανικό παραλήπτη για την «επιταγή» του και επιχειρεί να οδηγήσει την οικογένεια Έκνταλ στη συνειδητοποίηση της ψευδαίσθησής της και να «σώσει» με κάθε κόστος την αγριόπαπια από τον βυθό.

Η αλήθεια πρέπει να αποκαλύπτεται, όποιο κι αν είναι το κόστος, διότι μόνο τότε μπορεί κανείς να γίνει κοινωνός της ιδεώδους ζωής, υποστηρίζει ο Γκραίγκερς κατά την αντιπαράθεσή του με τον Ρέλινγκ πάνω στη μοίρα του Γιάλμαρ. Το ζωτικό ψεύδος είναι η θεραπεία διά πάσαν νόσον, αντιτείνει ο πνευματικός του αντίπαλος. Ο Χένρικ Ίψεν, ένας από τους μεγαλύτερους στοχαστές κι επαναστάτες του παγκόσμιου θεάτρου, για άλλη μια φορά αποκαθηλώνει πρότυπα γράφοντας την Αγριόπαπια, μια ποιητική και γεμάτη συμβολισμούς τραγικωμωδία για τα ζωτικά ψεύδη και τις μετα-αρετές μας, που διαδραματίζεται μέσα στο χάσμα δύο οικογενειών.

“Ο Χένρικ Ίψεν, ένας από τους μεγαλύτερους στοχαστές κι επαναστάτες του παγκόσμιου θεάτρου, για άλλη μια φορά αποκαθηλώνει πρότυπα γράφοντας την Αγριόπαπια, μια ποιητική και γεμάτη συμβολισμούς τραγικωμωδία για τα ζωτικά ψεύδη και τις μετα-αρετές μας, που διαδραματίζεται μέσα στο χάσμα δύο οικογενειών.”

Ο σκηνοθέτης της παράστασης, Δημήτρης Τάρλοου, σημειώνει: «Σε μια χώρα όπου η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας τρέφεται από τα ζωτικά της ψεύδη, ιδεολογικά και ιστορικά, σε μια χώρα που κανείς δεν θέλει να κοιτάζει τον εαυτό του στον καθρέφτη, σ’ έναν τόπο που έχει εξορίσει ό,τι αληθινό και ουσιώδες, που έχει μετατρέψει τη φύση σε τσιμέντο, εκεί μας μεταφέρει η Αγριόπαπια. Στην πατρίδα των παθιασμένων αγωνιστών με τις φουσκωμένες τσέπες, εκείνων που εξαιτίας των δικών τους τραυμάτων, συμπλεγμάτων και ανεπαρκειών δεν διστάζουν να καταστρέψουν τα πάντα γύρω τους, σ’ έναν τόπο αυταπάτης, ντρόγκας και ακραίου συμφέροντος. Σε μια χώρα με θύματα παιδιά και εφήβους που σαν τις κυνηγημένες από τις άθλιες καραμπίνες αγριόπαπιες, χώνουν το κεφάλι μέσα στην λάσπη του βυθού και μένουν για πάντα εκεί. Ακίνητα και σιωπηλά.»

Διάρκεια: 180 λεπτά, με διάλειμμα

 

Τιμές Εισιτηρίων: Τετάρτη γενική είσοδος (λαϊκή) 15 ευρώ, Παρασκευή έως Κυριακή: κανονικό 20 ευρώ, senior (άνω των 65): 17ευρώ, φοιτητικό, νεανικό (κάτω των 22), ανέργων, ΑμεΑ: 14 ευρώ.

Κάθε Παρασκευή με αγγλικούς υπέρτιτλους (προτεινόμενες θέσεις: κεντρικό & δεξί διάζωμα (όπως φαίνονται στην οθόνη), σειρές: Α, Β, Γ, Δ).

Κατά την διάρκεια της παράστασης ακούγονται ήχοι πυροβολισμών.

Θέατρο Πορεία

Τρικόρφων 3-5, Αθήνα 10433, Πλατεία Βικτωρίας
210 8210991, 210 8210082

Trailer: