Σε σκηνοθεσία: Ντενί Βιλνέβ,  Σε σενάριο (βασισμένο στο μυθιστόρημα του Φρανκ Χέρμπερτ): Τζον Σπάιτς, Ντενί Βιλνέβ, Έρικ Ροθ 

Πρωταγωνιστούν: Τιμοτέ Σαλαμέ, Όσκαρ Άιζακ, Ρεμπέκα Φέργκιουσον, Χαβιέ Μπαρδέμ, Τζος Μπρόλιν, Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Σάρλοτ Ράμπλινγκ, Ντέιβ Μπαουτίστα, Ζεντάγια, Τζέισον Μομόα, Στίβεν Χέντερσον, Τσανγκ Τσεν, Ντέιβιντ Νταστμάλκιαν, Σάρον Ντάνκαν-Μπρούστερ

Το 1965, η ιδιοφυία του Φρανκ Χέρμπερτ κατέθεσε το πρώτο βιβλίο ενός καθηλωτικού κόσμου επιστημονικής φαντασίας και έκτοτε οι απανταχού αναγνώστες παραμένουν μαγεμένοι από τα πολλαπλά μηνύματα και τις πρωτόγνωρες εικόνες του έπους που μοιάζει πιο επίκαιρο από ποτέ. Δεν είναι η πρώτη φορά που το μεγαλειώδες έργο μεταφέρεται στον κινηματογράφο, είναι ίσως η πρώτη φορά που η μεταφορά του προφητικού αυτού βιβλίου διαθλά  -μέσα από το πρίσμα της επιστημονικής φαντασίας- τόσο εύστοχα τους προβληματισμούς του σύγχρονου κόσμου.

Ο οραματιστής δημιουργός Ντενί Βιλνέβ (Arrival, Blade Runner 2049) όχι μόνο εκπληρώνει το όνειρο του να ζωντανέψει τον κόσμο του Χέρμπερτ, αλλά καταφέρνει να επιστρατεύσει την αφρόκρεμα της σύγχρονης κινηματογραφικής βιομηχανίας. Είναι αλήθεια ότι κανείς δεν αρνήθηκε να συμμετάσχει σ΄ αυτήν την ταινία, κανένας ηθοποιός και κανένας συνεργάτης πίσω από την κάμερα δεν δίστασε να εμπλακεί σ΄ αυτό το μεγαλειώδες πρότζεκτ.

Στην αφοπλιστική αυτή παραγωγή πρωταγωνιστεί ο ιδανικός για τον ρόλο του Πολ Ατρείδη Τιμοτέ Σαλαμέ, που παίζει δίπλα στους επάξιους Όσκαρ Άιζακ, Ρεμπέκα Φέργκιουσον, Χαβιέ Μπαρδέμ, Τζος Μπρόλιν, Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Σάρλoτ Ράμπλινγκ, Ντέιβ Μπαουτίστα, Ζεντάγια, Τζέισον Μομόα, Στίβεν Χέντερσον, Τσανγκ Τσεν, Ντέιβιντ Νταστμάλκιαν και Σάρον Ντάνκαν-Μπρούστερ.

Το σενάριο φέρει την υπογραφή των Τζον Σπάιτς (Προμηθέας), Ντενί Βιλνέβ και Έρικ Ροθ (Φόρεστ Γκαμπ), που συμπύκνωσαν το έπος του Χέρμπερτ με την επιθυμία να ακολουθήσει σύντομα το δεύτερο μέρος. Τη διεύθυνση φωτογραφίας ανέλαβε ο Γκρεγκ Φρέιζερ (Lion) και τη μουσική υπογράφει ο Χανς Ζίμερ (Ο Βασιλιάς των Λιονταριών).

To Dune του Βιλνέβ είναι μία απαράμιλλης ομορφιάς ταινία, ένα κινηματογραφικό επίτευγμα που παραμένει πιστό στο πνεύμα του βιβλίου μεταφέροντας τα οικολογικά, κοινωνικά, πολιτικά και μυστικιστικά μηνύματα του δημιουργού του Φρανκ Χέρμπερτ.

 

Σύνοψη

Ο Πολ Ατρείδης (Τιμοτέ Σαλαμέ), ο χαρισματικός διάδοχος του Οίκου των Ατρειδών, καλείται να υπηρετήσει το ασύλληπτο πεπρωμένο του και να ταξιδέψει στον πιο επικίνδυνο πλανήτη του διαστήματος για να διασφαλίσει το μέλλον της οικογένειας και του λαού του. Με τις μεγάλες δυνάμεις να παρασύρονται σε μια ανελέητη σύγκρουση για το «μπαχαρικό των μπαχαρικών» του πλανήτη Αρράκις, της πολυτιμότερης ουσίας στην Αυτοκρατορία, μόνο όσοι δαμάσουν τον φόβο τους θα μπορέσουν να επιβιώσουν.

Σε ένα ταπεινό και γραφικό χωριό στις ρίζες των Άνδεων, ένα δημοφιλές πουλί, ο Κοντορίτο περνάει καλά. Παίζει στην ποδοσφαιρική ομάδα, όλοι (σχεδόν) τον αγαπούν και βγαίνει με την πιο όμορφη κοπέλα του χωριού, τη Γιαγίτα. Δυστυχώς τα πράγματα παίρνουν άσχημη τροπή, όταν, εξαιτίας μίας αθώας φάρσας που στήνει ο Κοντορίτο, η Ντόνια Τρεμεμπούντα, η μαμά της Γιαγίτα, πέφτει θύμα απαγωγής από εξωγήινους. Η Γιαγίτα αποφασίζει να τον χωρίσει, και ο αντίπαλος του Κοντορίτο, ο Πέπε Κορτιζόνα, βρίσκει το κατάλληλο έδαφος για να την αποπλανήσει. Προκειμένου να ξανακερδίσει την καρδιά της Γιαγίτα, ο Κοντορίτο και ο ανιψιός του Κονέ, φεύγουν στο διάστημα για να σώσουν τη μέλλουσα πεθερά και τον ίδιο τον πλανήτη.

Η ταινία κάνει πρεμιέρα στις κινηματογραφικές αίθουσες την Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2021. 

Σκηνοθεσία: Άλεξ Ορέλε, Εντουάρτο Σουλντ και σενάριο: Μαρτίν Πιρογιάνσκι, Ισάι Ραβίντ

Στα ελληνικά ακούγονται: Κωνσταντίνος Κακκανάς, Πάνος Αποστολόπουλος, Νίκος Παπαδόπουλος, Κατερίνα Γκίργκις, Χαρά Ζησιμάτου

Spider-Man: Μακριά από τον Τόπο του

3.5 out of 5 stars (3.5 / 5)

 

  • Περιπέτεια
  • 2019
  • 135′
  • Σκηνοθεσία  Τζον Γουότς  με τους:  Τομ Χόλαντ ,  Σάμιουελ Λ.Τζάκσον ,  Τζέικ Τζίλενχαλ 

Κριτική της ταινίας

 

από τον Γιάννη Ραουζαίο

Mια συνέχεια στην πορεία του  γεμάτου με έμπνευση κινηματογραφικό οράματος που φέρνει στις κινηματογραφικές αίθουσες το Μarvel Universe! Aυτή την φορά ο Πήτερ Πάρκερ, δηλαδή ο Σπάιντερμαν, μετά τα γεγονότα που κυριάρχησαν στους τελευταίους Εκδικητές, βρίσκεται σε βαθιά κρίση. Ούτως ή άλλως η εμπειρία της εφηβείας δεν είναι κάτι εύκολο, πόσο μάλλον, όταν επιλέον έχεις να αντιμετωπίσεις και τις πανίσχυρες υπερδυνάμεις που κατοικούν στο σώμα σου, παράλληλα με διαρκή μυστικότητα και εξίσου πανίσχυρους εχθρούς. Σε αυτή την ταινία ο Σπάιντερμαν καλείται να λύσει, ενδοκειμενικά, διάφορα προβλήματα που άπτονται των εν λόγω παραμέτρων και ταυτόχρονα να εκφράσει τον έρωτα του στην αγαπημένη του. Εξωκειμενικά και πέρα απο την ποιότητα των ειδικών εφέ η ταινία σύντομα μετατρέπεται και σε ένα ισχυρό σχόλιο για την πλανητική  κοινωνία του διάχυτου θεάματικού(αυτήν δηλαδή που ζούμε την επέκταση της μέρα με την ημέρα)φέρνοντας στο προσκήνιο την διαρκή δημιουργία μέσα απο τα media και τις εκρηκτικές δυνατότητες των τεχνολογιών της εικόνας τηςίδιας της Πραγματικότητας και της Είδησης. Πιστεύουμε οτι ειδικά αυτο το επίπεδοθέασης και ανάγνωσης της ταινάς, την κάνει μια απο τις καλύτερες εκφράσεις της σύγχρονης τάσης της πόπ κουλτούραςνα πραγματεύεται και να εκλαικεύει τα περιεχόμενα ακόμα και των πλέον σημαντικών και σύνθετων ερωτημάτων αιχμής.

 

 

Μια ζωή ταλαιπωρία

3.5 out of 5 stars (3.5 / 5)

 

  • Κωμωδία
  • 1984
  • 102′
  • Σκηνοθεσία  Πέδρο Αλμοδόβαρ  με τους:  Βερόνικα Φορκέ ,  Κάρμεν Μάουρα ,  Άνχελ ντε Άντρες Λόπεζ 

Η ιστορία της Γκλόρια, μιας φτωχής νοικοκυράς που προσπαθεί να τα φέρει βόλτα. 

 

 

 

 

McQueen

3.5 out of 5 stars (3.5 / 5)

 

  • Ντοκυμανταίρ
  • 2018
  • 111′
  • Σκηνοθεσία  Ίαν Μπονότ ,  Πίτερ Ετέντγκουϊ 

Βιογραφικό ντοκυμανταίρ για το έργο του σχεδιαστή μόδας Αλεξάντερ Μακ Κουίν , αυτόχειρα στα 41 του χρόνια και enfant terrible  της μόδας. Το ντοκιμαντέρ τονίζει πτυχές του αδιαμφισβήτητου ταλέντου του, καθώς και τα διαφορετικά και αντιφατικά στοιχεία της προσωπικότητας του, με τις τόσες πολλές και έντονα σκοτεινές πλευρές.

 

 

Ο Κονφορμίστας

5 out of 5 stars (5 / 5)

 

  • Δραματική
  • 1979
  • 106′
  • Σκηνοθεσία  Μπερνάρντο Μπερτολούτσι με τους:  Ζαν Λουί Τρεντινιάν ,  Στεφανία Σαντρέλι ,  Γκαστόνε Μοσίν 

Ο Μαρτσέλο συνεργάζεται με το ιταλικό φασιστικό καθεστώς. Στο πλαίσιο αυτής της “συνεργασίας” δέχεται την εντολή να μεταβεί στο Παρίσι και να δολοφονήσει έναν καθηγητή ο οποίος συμβαίνει όμως να είναι και ο μέντοράς του. Ένα κλασικό κινηματογραφικό σχόλια πάνω στην κοινοτοπία του κακού και σε μεγάλες καθοριστικές αποφάσεις πολύ μικρών ανθρώπων. 

 

 

 

Ο Κύριος Βερντού

5 out of 5 stars (5 / 5)

 

  • Δραματική
  • 1947
  • 124′
  • Σκηνοθεσία  Τσάρλι Τσάπλιν  με τους:  Τσάρλι Τσάπλιν ,  Μάρθα Ρέι ,  Ρόμπερτ Λιούις 

Τι συνιστά ένα φόνο; Η αριστουργηματική και σπαρακτική ταινία του Τσάρλι Τσάπλιν που παρουσιάζει έναν δολοφόνο γυναικών. Το γνώριμο χιούμορ του Τσάρλι Τσάπλιν μετατρέπεται σε μια τραγική προσωπική καταγραφή ενός χρονικού που δέχεται συνεχώς τις διαβρωτικές πινελιές της μαύρης κωμωδίας. 

 

 

 

 

Αγαπημένο μου ημερολόγιο

4 out of 5 stars (4 / 5)

 

  • Δραματική κομεντί
  • 1993
  • 100′
  • Σκηνοθεσία  Νάνι Μορέτι  με τους:  Νάνι Μορέτι ,  Ρενάτο Καρπεντιέρι ,  Αντόνιο Νεϊβίλερ 

Η ταινία που κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας στο φεστιβάλ των Καννών παρουσιάζει τον ίδιο τον σκηνοθέτη, Νάνι Μορέτι, πάνω σε μια μοτοσικλέτα να γυρίζει την Ιταλία. 

 

 

 

 

Γκλόρια

4 out of 5 stars (4 / 5)

 

  • Δραματική
  • 2001
  • 101′
  • Σκηνοθεσία  Σεμπαστιάν Λέλιο  με τους:  Τζούλιαν Μουρ ,  Τζον Τορτούρο ,  Μάικλ Σέρα 

Δύο άνθρωποι με παρελθόν και παιδιά από προηγούμενες σχέσεις τους έρχονται κοντά. Η Γκλόρια ζει μόνη και βλέπει σπάνια τα παιδιά της. Γνωρίζει έναν πρώιν στρατιωτικό, τον Αρνολντ, που επίσης έχει δύο παιδιά αλλά και μια παράξενη σχέση με την πρώην γυναίκα του. 

 

Διαβάστε την κριτική της ταινίας:

 

από τον Γιάννη Ραουζαίο

Γκλόρια

Gloria Bell

4 out of 5 stars (4 / 5)

Κορυφαία ταινία της εβδομάδας είναι αναμφίβολα η ταινία Gloria.  Η Τζουλιάν Μούρ δίνει μια συγκλονιστική ερμηνεία στον ρόλο μιας μεσήλικης μορφωμένης γυναίκας που η σχέση της με την υπόλοιπη ζωή της και τις επιλογές της περνάει σε κρίση, καθώς η συνειδητοποίηση του μεγαλώματος αλλά και η φοβερή μοναξιά που βιώνει, την φέρνουν στα όρια. Η φωτογραφία φέρνει στον νου επιλογές του ευρωπαικού σινεμά, με τα χρώματα να είναι καλυμμένα απο ένα ψυχρό γκρίζο φίλτρο και την κίνηση της ηρωίδας απο την δουλειά στο σπίτι, στην συνάντηση με την κόρη της ή στην συμπαράσταση της προς την υποψήφια για απώλεια της θέσης εργασίας της φίλη της, να χαρακτηρίζεται απο μια υποβόσκουσα και αυξανόμενη ένταση.  Η μουσική  παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην  κινηματογραφική περιγραφή των διαφορετικών ψυχικών επιπέδων της κάθε σκηνής, πέρα απο την απλή εκφορά των διαλόγων. Η απεγνωσμένη ερωτική σχέση που δημιουργεί με έναν τύπο γεμάτο μυστικά τον οποίο γνωρίζει ένα βράδυ σε ένα μπάρ (Τζών Τορτούρο), θα είναι στην εξέλιξη της η σταγόνα που θα ξεχειλίσει την οργισμένη θάλασσα των συμπιεσμένων συναισθημάτων της προς μια εναγώνια επιδίωξη υπέρβασης ή έστω Κάθαρσης!