Το Παιχνίδι με τη Φωτιά

(Burning)

 

  • Δραματική
  • 2018
  • 148′
  • Σκηνοθεσία  Τσανγκ – Ντονγκ Λι  με τους:  Α-ιν Γιό ,  Γιόνγκ-σέο Γιουν ,  Στίβεν Γέουν 

Ο Γιόνγκσου έχασε μόλις τη δουλειά του. Τυχαία θα συναντήσει τη Χάεμι, ένα κορίτσι που έμενε κάποτε στη γειτονιά του. Εκείνη του ζητάει να προσέχει τη γάτα της όσο θα λείπει σε ταξίδι. Με την επιστροφή της, συστήνει στο Γιόνγκσου ένα μυστηριώδη νεαρό άντρα με το όνομα Μπεν, που γνώρισε όσο έλειπε. Ο Μπεν μιλάει στο Γιόνγκσου για τις περίεργες συνήθειες του, ο έρωτας και η εμμονή του Γιόνγκσου για τη Χάεμι μεγαλώνει και η πραγματικότητα δεν είναι πια ευδιάκριτη.

 

Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:

 

 

 
Ένα διήγημα του Χαρούκι Μουρακάμι εμπνέει σε έναν από τους κορυφαίους Ασιάτες δημιουργούς όχι μόνο μια από τις καλύτερες ταινίες της σεζόν, αλλά κι ένα μικρό αριστούργημα πάνω στην ερωτική εμμονή, συγκεντρώνοντας πανηγυρικά τις καλύτερες κριτικές που γράφτηκαν για διαγωνιζόμενη ταινία την τελευταία δεκαετία στο Φεστιβάλ Καννών”
(24o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας)
  • Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών 2018
  • Βραβείο FIPRESCI Φεστιβάλ Καννών 2018
  • Υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας
  • Στην τελική 9αδα για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας
  • Βασισμένη στο διήγημα «Barn Burning» του Χαρούκι Μουρακάμι

 

Διαβάστε εδώ την κριτική της ταινίας από τον Γιάννη Ραουζαίο:

Η ταινία ξεκινά με μιά εικόνα της σύγχρονης Κορέας. Κορίτσια διαφημίζουν ένα προιόν.
Όλο αυτό δεν είναι παρά η αρχή, της ερωτικής σχέσης δύο νέων από τις κατώτερες τάξεις. Λίγο αργότερα όμως το ταξίδι του κοριτσιού στο εξωτερικό θα την φέρει να επιστρέφει με έναν μεγαλοαστό νέο ο οποίος φαίνεται να την κερδίζει με την δύναμη όχι μόνον της γοητείας του αλλά και της εύπορης ζωής. Σύντομα όμως και ενώ παρακολουθούμε την υπόγεια ένταση ανάμεσα στο τρίο  που εκ των πραγμάτων έχει σχηματιστεί, τα πράγματα μοιάζουν να περιπλέκονται εξαιτίας ενός αναπάντεχου και παράξενου στην ερμηνεία του συμβάντος.  
Το Burning  συνιστά μιά υψηλής αισθητικής φαινομενολογική προσέγγιση πάνω στο θέμα του έρωτα αλλά και της παγκόσμιας πολιτικοκοινωνικής σύγκρουσης που βρίσκεται στην πράξη σε εξέλιξη, ανάμεσα σε μιά ολιγαρχία που θέλει πρακτικά για τον εαυτό της τα πάντα και μιά πλειονότητα που άλλοτε παλεύει για αυτό που νοιώθει οτι της λείπει, άλλοτε υπαναχωρεί και συμβιβάζεται και άλλοτε φτάνει σε επίπεδα ακόμα και μιάς άγριας  προσωπικής εξέγερσης, που όμως στην περίπτωση της ταινίας, μεταφέρεται στο φιλοσοφικό πεδίο, σαν μία σύγκρουση ενός ακραίου κυνικού μηδενισμού και μιάς έκρηξης ελευθερίας με υπαρξιακά χαρακτηριστικά. 

H πράγματικότητα που γίνεται έντονα διαπιστωτή από τη μέση του έργου και μετά, δεν είναι άλλη παρά αυτή, μιάς διαρκούς συνθήκης απόλυτης σύγκρουσης τρόπων και κοσμοθεωρήσεων ζωής, όπου γρήγορα παρατηρούμε πως το πρότυπο της ευαίσθητης και γεμάτης όνειρα αλλά και θλίψη νεαρής, γίνεται όχι ένα απλό έπαθλο μιάς ερωτικής σύγκρουσης ανάμεσα στην απόλαυση της κυριαρχίας και την καθαυτό αγάπη, αλλά και ένα παιχνίδι με υπόρρητες αναφορές πάνω στο πρότυπο της δύναμης και μιάς μηδενιστικής κυριαρχιας πάνω στον Άλλο. Αυτό γίνεται  ιδιαίτερα εμφανές  στην στάση του χαρακτήρα του πετυχημένου δυναμικού αλλά και κυνικού μεγαλοαστού που πλέον μέσα από την εξέλιξη της πλοκής κατανοούμε πως κάτω από το χαμογελαστό του προσωπείο, η επιζήτηση της μέγιστης απόλαυσης-κυριαρχίας, είναι το μόνον ζητούμενο του, και πως στην ψυχή του δεν χωρά τίποτε άλλο παρά  μονάχα η λατρεία πρός την χρήση των άλλων ως αντικειμένων.

Στο burning  μένουμε εν τέλει μαγεμένοι, μπροστά στη δύναμη των εικόνων του και της αφαιρετικής τους μεγαλοπρέπειας, η οποία ούτε για μιά στιγμή δεν γίνεται απόμακρη ή ψυχρή μέσα στην πλαστική της τελειότηα , αλλά διεισδυτική και ανυποχώρητη στην κριτική της , μας παρασύρει λεπτό πρός λεπτό, στη δίνη της αφήγησης της , μέχρι το συγκλονιστικό φινάλε. 

 

 

 

 

Η στολή του λοχαγού

 

  • Πολεμική
  • Ασπρόμαυρη
  • 2017
  • 118′
  • Σκηνοθεσία  Ρόμπερτ Σβέντκε  με τους:  Μίλαν Πέσελ ,  Φρέντερικ Λάου ,  Μαξ Χούμπαχερ 

Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ένας γερμανός στρατιώτης είναι έτοιμος να λιποτακτήσει. Όμως μια στολή ενός αξιωματούχου της Βέρμαχτ τον κάνει να αλλάξει σχέδια. Φοράει τη στολή και σιγά-σιγά οικειοποιείται και τον ρόλο που αυτή αντιπροσωπεύει, ολισθαίνοντας σταδιακά στην κτηνωδία. Μια σκοτεινά υποβλητική ταινία που βασίζεται σε μια συγκλονιστική αληθινή ιστορία.

Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:

 

 

 

 

 

Στο σώμα της

 

  • Ντοκυμανταίρ
  • 2018
  • 84′
  • Σκηνοθεσία  Ζαχαρίας Μαυροειδής 

Στο Νότιο άκρο της Θηρασιάς, στη Μονή της Κοίμησης κάθε χρόνο επιστρέφουν οι “δεκαπεντάρηδες” για να προετοιμαστούν για τον δεκαπενταύγουστο. Τα πρωινά προσεύχονται για την ανάπαυση των νεκρών και τα απογευματα για την μακροημέρευση των ζωντανών. 

 

Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:

 

 

 

 

 

Η Ιστορία της Jiyan

 

  • Ντοκυμανταίρ
  • 2017
  • 80′
  • Σκηνοθεσία  Χαλούκ Ουνάλ 

Ένα ντοκυμανταίρ για τις Γυναικείες Ομάδες Προστασίας που μάχονται στην Βόρεια Συρία ενάντια στο καθεστώς του Άσαντ μέσα από την ιστορία της Τζιγιάν Τολχιλντάν, μιας αντάρτισας που αφιέρωσε είκοσι χρόνια από τη ζωή της στον κουρδικό αγώνα. Μια ταινία που αποκαλύπτει πολλά στοιχεία όχι μόνο για τον κουρδικό αγώνα αλλά και για την γυναικεία χειραφέτηση στη Μέση Ανατολή. 

Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:

Jiyan’s Story Trailer ENGLISH from Drama İstanbul Film Workshop on Vimeo.

 

 

 

 

 

Η Επιστροφή του Μπεν 

 

  • Δραματική
  • 2018
  • 103′
  • Σκηνοθεσία  Πίτερ Χέτζις  με τους:  Τζούλια Ρόμπερτς ,  Κόρτνεϊ Βανς ,  Λούκας Χέτζις 

Ο Μπεν επιστρέφει στο σπίτι του για τις γιορτές των Χριστουγέννων μέσα σε μια ατμόσφαιρα ευφορίας καθώς η αδελφή του και η μητέρα του τον καλωσορίζουν. Όμως πίσω από την ζεστή οικογενειακή ατμόσφαιρα καραδοκεί η ανησυχία: έχει καταφέρει ο Μπεν να ξεπεράσει τον εθισμό του στα ναρκωτικά;

Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:

 

 

 

 

Φιντέλιο – Η Οδύσσεια της Αλίκης

Για τρίτη χρονιά, το Ciné-club γιορτάζει το σινεμά, και το 2019 προγραμματίζει, με αφορμή τα 20 χρόνια του Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, προβολές ταινιών που περιλαμβάνονταν στον προγραμματισμό του.

Η πρώτη ταινία του 2019 είναι το Φιντέλιο – Η Οδύσσεια της Αλίκης της Lucie Borleteau.

Η ταινία αυτή, που έκανε διάσημη την Ariane Labed στην Γαλλία, είχε παρουσιαστεί και στην 16η χρονιά του Φεστιβάλ.

Φιντέλιο, η Οδύσσεια της Αλίκης (Fidelio, lOdyssée dAlice), της Lucie Borleteau (2014, 97΄), με τους Ariane Labed, Melvil Poupaud, Anders Danielsen Lie κ.α.

Η ταινία θα προβληθεί την Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2019, στις 19.30, στο auditorium του Γαλλικού Ινστιτούτου, Σίνα 31, Αθήνα. Είσοδος ελεύθερη. 

H Alice, 30 ετών, είναι ναυτικός. Αφήνει τον Félix, τον σύντροφό της, στη στεριά και επιβιβάζεται ως μηχανικός σ’ ένα παλιό φορτηγό πλοίο, το Φιντέλιο. Αφού μπαρκάρουν, μαθαίνει ότι αντικαθιστά έναν άνδρα που μόλις πέθανε και ανακαλύπτει πως ο Gaël, ο πρώτος της μεγάλος έρωτας, είναι ο κυβερνήτης του πλοίου. Στην καμπίνα της η Alice βρίσκει ένα ημερολόγιο που ανήκε στον προκάτοχό της. Διαβάζοντας τις σημειώσεις του, ένα μείγμα μηχανικών προβλημάτων, σεξουαλικών κατακτήσεων και ερωτικής μελαγχολίας, ανακαλύπτει την περίεργη ομοιότητα με τη δική της θαλασσινή πορεία.

Την ταινία παρουσιάζει η Βαρβάρα Σαββίδη, ραδιοφωνική παραγωγός Pepper 96.6, αρχισυντάκτρια www.monopoli.gr.

 

H Ariane Labed κέρδισε το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας, σ’ αυτή τη ταινία, στο φεστιβάλ Locarno 2014.

 

 

 

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΣΚΑΡ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ 2019

Η άγρια αχλαδιά

4.5 out of 5 stars (4.5 / 5)

 

  • Δραματική
  • 2018
  • 188′
  • Σκηνοθεσία  Νουρί Μπιλγκέ Τσεϊλάν  με τους:  Σερκάν Κεσκίν ,  Ντογκού Ντεμίρκοϊ ,  Μουράτ Σεμσίρ 
Ταινία της εβδομάδας 03-10/01/19

Ήρωας στην Άγρια Αχλάδια» είναι ένας νεαρός ο οποίος επιστρέφει απρόθυμα μετά τις σπουδές του στο χωριό που μεγάλωσε, και στο σπίτι των γονιών του, φιλοδοξώντας να αποφασίσει τι θα κάνει με το μέλλον του και να προσπαθήσει να εκδώσει το πρώτο του βιβλίο. Καθώς οι μέρες περνούν, ο Σινάν (όπως είναι το όνομα του ήρωα) περιπλανιέται στον σχεδόν ασφυκτικό μικρόκοσμο του χωριού του, συναντά συγγενείς και φίλους και σιγά-σιγά συνειδητοποιεί τόσο την αντιπάθειά του για το μέρος που τον περιβάλλει όσο και για τον πατέρα του- έναν ανεύθυνο καθηγητή και οικογενειάρχη, πνιγμένο στα χρέη και με αδυναμία στον τζόγο.

Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:

 

Διαβάστε εδώ την κριτική της ταινίας από τον Γιάννη Ραουζαίο:

Για άλλη μιά φορά ο Νουρίζ Μπιλγκέζ Τζειλάν αποδεικνύεται ένας τεράστιος δημιουργος του σύγχρονου σινεμά. Η χρήση των συμβολισμών φτάνει σε δυσθεώρητα επίπεδα κινηματογραφικής δημιουργικής πράξης, πρός όφελος μιάς βαθύτατης και ποιητικής αλλά συνάμα πολύ σκληρής πραγματικότητας της σύγχρονης Τουρκίας. Ξανά αγαπημένα του θέματα, όπως η πραγματικότητα στην επαρχία, αλλά και ταυτόχρονα τα αδιέξοδα των νέων ανθρώπων σήμερα κυριαρχούν.
 Οι συνθήκες ζωής και συνύπαρξης τόσο διαφορετικών ανθρώπων και δομών μεταξύ τους, δημιουργούν ένα κουβάρι εξελίξεων και περιγραφών που αλληλοσυμπλέκονται μεταδίδοντας κατευθείαν στον ψυχισμό του θεατή μαγεία αλλά και άγχος διάσπαρτο σε όλο τον ιστό της ταινίας. Είναι επίσης φορές που μέσα από εξαιρετικούς διαλόγους που πότε φλερτάρουν με τον υπαρξισμό  και την κριτική ενάντια στην κενολογία ενός μεγάλου κομματιού της σύγχρονης τέχνης, και άλλοτε με την ψυχαναλυτική ενδοσκόπηση(η σκηνή με τον “Δούρειο ίππο” που κρύβεται για λίγο ο κεντρικός χαρακτήρας, ή σκηνές από κάποια αυτοκτονία,παράξενα φλάσμπακ ανάμεσα στο όνειρο και τη  πραγματικότητα πότε με τα μυρμήγκια στο πρόσωπο του μωρού πατέρα του και πότε με κάποιο encounter με χαρακτήρες που τους είχαμε συναντήσει σε ρεαλιστικά πλαίσια νωρίτερα) που ο Τζειλάν μας μεταφέρει αυτούσιο και πλήρες έντασης ένα πολυπρισματικό ψηφιδωτό μιάς κοινωνίας σε βαθιά κρίση που οι επιλογές που της διανοίγονται δεν είναι παρά αυτές κάποιου είδους κατάρευσης ή ακρείων ενεργειών.
 Η μεγάλη διάρκεια της ταινίας δεν είναι εμπόδιο φυσικά αλλά αντίθετα συνεργεί στην ολοκλήρωση του πλέον μεσού έργου του σκηνοθέτη καθώς δεν αφήνει τελικά τίποτε απέξω από το σχόλιο και την δύναμη της κριτικής του.
Υπάρχει διέξοδος σε όλο αυτό θα αναρωτηθεί ο θεατής καθώς βήμα-βήμα βρίσκεται περικυκλωμένος στην διήγηση αυτού του κόσμου σε κατάσταση εξόδου; Ο Τζειλάν μοιάζει να αφήνει κάποιες πύλες ανοικτές κοιτάζοντας προς την την πράξη και το έργο κάποιων σε διαρκή πόλεμο με την βαρβαρότητα του περιβάλλοντος τους νέων ανθρώπων. ίσως όπως μας είχε πεί σε συνέντευξη στο παρελθόν, μέσα από την περιγραφή του πόνου και μέσα από ένα χιούμορ σε στιγμές μαύρο-κατάμαυρο, κάποιος να ευαισθητοποιηθεί, κάποιος να πιστέψει.
 Κάποιος πιστεύοντας , να κάνει την πίστη του τελικά πράξη!

 

 

 

Το βαποράκι

3.5 out of 5 stars (3.5 / 5)

 

  • Περιπέτεια
  • 2018
  • 116′
  • Σκηνοθεσία  Κλιντ Ίστγουντ  με τους:  Κλιντ ‘Ιστγουντ ,  Μπράντλεϊ Κούπερ ,  Νταϊάν Γουίστ ,  Μάικλ Πένια 

Ο Ερλ Στόουν  ζει μόνος και έρχεται αντιμέτωπος με την χρεοκοπία της επιχείρησής του όταν του προσφέρεται μία δουλειά, στην οποία – φαινομενικά- πρέπει απλά να οδηγεί. Χωρίς να το γνωρίζει, υπογράφει για να γίνει μεταφορέας σ’ ένα μεξικάνικο καρτέλ ναρκωτικών. Και τα καταφέρνει καλά, τόσο καλά που οι «παραγγελίες» ολοένα και αυξάνονται και ο ίδιος σύντομα ανεβαίνει στην ιεραρχία της «επιχείρησης». Δεν αργεί ωστόσο να τον εντοπίσει το ραντάρ του σκληρού πράκτορα της υπηρεσίας για την καταπολέμηση των ναρκωτικών (DEA) Κόλιν Μπέιτς (Μπράντλεϊ Κούπερ). Έτσι, ακόμα και όταν τα οικονομικά του προβλήματα γίνονται παρελθόν, τα προηγούμενα λάθη του αρχίζουν να τον βαραίνουν σε τέτοιο βαθμό που είναι αβέβαιο αν θα έχει το χρόνο να τα διορθώσει πριν βρεθεί ενώπιον της επιβολής του νόμου ή των αρχηγών του καρτέλ.

Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:

 

Το «ΤΟ ΒΑΠΟΡΑΚΙ»είναι η πρώτη ταινία που βρίσκει τον βραβευμένο με Όσκαρ Ίστγουντ και από τις δύο πλευρές της κάμερας, απ΄ όταν είχε πρωταγωνιστήσει το 2009 στην ταινία Gran Torino.

Ο Κούπερ, που πρωταγωνιστεί ως Μπέιτς ήταν προσφάτως υποψήφιος για Όσκαρ για την ταινία  American Sniper και σύντομα θα κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με την ταινία A Star Is Born.  Ο υποψήφιος για Όσκαρ Φίσμπερν (“What’s Love Got to Do with It,” τηλεοπτικό “Black-ish”) παίζει έναν ειδικό πράκτορα της DEA. Ο Πένια («Ant-Man and the Wasp”, “Narcos» της Netflix) παίζει τον συνάδελφο πράκτορα. Η βραβευμένη με Όσκαρ Γουίστ (“Bullets Over Broadway,” “Hannah and Her Sisters,”, τηλεοπτικό “Life in Pieces”) παίζει την πρώην σύζυγο του Ερλ. Ο υποψήφιος για Όσκαρ Γκαρσία (“The Godfather: Part III”) παίζει ένα αφεντικό του καρτέλ. Η Άλισον Ίστγουντ («Rails & Ties») παίζει την κόρη του Ερλ. Η Φαρμίγκα (“The Nun”) παίζει το ρόλο της εγγονής του Ερλ. Ο Σερίτσιο  (Netflix “Lost in Space,” “The Wedding Ringer”) παίζει τον υπεύθυνο του καρτέλ στο οποίο δουλεύει ο Ερλ. Ο Ντιν («Space Cowboys») παίζει ακόμα έναν παράγοντα του καρτέλ και ο Κορδέρο (“Kong: Skull Island”) παίζει ένα μέλος του καρτέλ.

Ο Κλιντ Ίστγουντ (“Sully,” “American Sniper”) σκηνοθετεί σε σενάριο του Νικ Σένκ («Gran Torino»), που είναι βασισμένο στο άρθρο των New York Times, “The Sinaloa Cartels’ 90-Year-Old Drug Mule”, του Σαμ Ντόλνικ. Ο Ίστγουντ έχει κάνει και την παραγωγή μέσω της εταιρείας του Malpaso, μαζί με τους Τιμ Μουρ, Κριστίνα Ριβέρα, Τζέσικα Μέιερ, Νταν Φρίντκιν και τον Μπράντλεϊ Τόμας της Imperative Entertainment. Οι διευθυντές εκτέλεσης παραγωγής είναι οι Ντέιβ Μπέρναντ, Ρούμπεν Φλέισερ, Τοντ Χόφμαν και Άαρον Γκίλμπερτ. Οι Τζίλιαν Άπφελμπάουμ και Ντέιβιντ Μπέρνσταϊν είναι συμπαραγωγοί.

Η ομάδα του Ίστγουντ πίσω από τις κάμερες συμπεριλαμβάνει τον διευθυντή φωτογραφίας Ιβ Μπελανζέ («Brooklyn», «Dallas Buyers Club») και τον σκηνογράφο Κέβιν (“The 15:17 to Paris”) μαζί με την έμπειρη σχεδιάστρια κοστουμιών Ντέμπορα Χόπερ και τον μοντέρ Τζόελ Κοξ («Unforgiven») που έχουν συνεργαστεί σε πολλές ταινίες με τον Ίστγουντ τα τελευταία χρόνια.

 

 

 

 

 

Destroyer

3.5 out of 5 stars (3.5 / 5)

 

  • Δραματική, Film Noir
  • 2018
  • 120′
  • Σκηνοθεσία  Κάριν Κουσάμα  με τους:  Νικόλ Κίντμαν ,  Τόμπι Κέμπελ ,  Σεμπάστιαν Σταν ,  Τατιάνα Μασλάνι 

Πριν από 16 χρόνια, η ντετέκτιβ του αστυνομικού τμήματος του Λος Άντζελες Έριν Μπελ πήγε σε μυστική αποστολή στην Καλιφόρνια με σκοπό να εισχωρήσει σε μια συμμορία με αρχηγό τον τρομακτικό Σίλας. Όταν μια από τις βίαιες ληστείες τους αποτυγχάνει, η κάλυψη της Έριν χάνεται και ο Σίλας διαφεύγει. Αρκετά χρόνια αργότερα, ο Σίλας επιστρέφει πιο δυνατός και πιο επικίνδυνος από ποτέ, έχοντας καταστρώσει το σχέδιο της μεγαλύτερης τραπεζικής ληστείας στην ιστορία των ληστειών. Αυτή τη φορά όμως η Έριν θα τον σταματήσει.