Image result for νικόλας άσιμος

 

  • 03-15/05/19
  • Εγκαίνια Έκθεσης 03/05 – στις 18:00 (Είσοδος Δωρεάν) 
  • Bios-Ρομάντζο
  • Τιμή Εισιτηρίου συναυλιών: 7€ (γενική είσοδος)
    Η Είσοδος στην έκθεση του Αρχείου και των εικαστικών είναι ΔΩΡΕΑΝ 
  • Ώρες λειτουργίας της έκθεσης, καθημερινά 17.00 έως 22.00

Έκθεση Ανέκδοτου Αρχείου του Νικόλα Άσιμου στο Ρομάντσο

Ο Νικόλας Άσιμος τις πρώτες πρωινές ώρες της 17ης Μάρτη 1988, “έφυγε” για μια ατελείωτη ΒΟΛΤΑ, κι όσο κι αν ζήτησε ( στα τελευταία σημειώματά του) από μας,…λέει χαρακτηριστικά: ‘’παρακαλώ τους δημοσιογράφους κι άλλους έξυπνους να μην ασχοληθούν μαζί μου γιατί δεν ξέρουν’’, πολλοί πια, αφιερώνουμε χρόνο και μελάνι, γι αυτόν.

31 χρόνια μετά κι ο Νικόλας υπάρχει, μέσα από τα τραγούδια του, τη δυναμική των στίχων του, και πολλές ιστορίες γύρω απ τη ζωή του. 31 χρόνια μετά, και για ΠΡΩΤΗ φορά , θα εκτεθεί στο κοινό το ΑΡΧΕΙΟ του Νικόλα. Μακριά από ιστορίες και φήμες, παρά μόνο το ίδιο το χειρόγραφο υλικό, θα “μιλήσει” για τον Άσιμο.
Από τις 3 έως τις 15 Μαΐου, θα πραγματοποιηθεί στο ΡΟΜΑΝΤΣΟ η προαναγγελθείσα έκθεση.

Με αφορμή το αρχείο, 15 εικαστικοί καλλιτέχνες θα δημιουργήσουν και εκθέσουν έργα, στον πρώτο όροφο του κτιρίου, με τα οποία πραγματεύονται κοινωνικούς προβληματισμούς του τότε σε σχέση με το σήμερα, ενώνουν τη εποχή του με τη δική μας, και εν τέλει μας καλούν σε μια βόλτα.

Μια βόλτα που θα συμπεριλάβει συναυλίες τις 2 πρώτες μέρες της έκθεσης, και θα ολοκληρωθεί την τελευταία ,την 15η Μάη με μια ακόμη μεγάλη συναυλία.Το αρχείο περιλαμβάνει: χειρόγραφα του Νικόλα, γνωστά του τραγούδια-την ώρα που τα φτιάχνει, με διορθώσεις, λάθη, διαφορετικοί στίχοι, ΑΝΕΚΔΟΤΑ τραγούδια και στίχους, χειρόγραφες σκέψεις του σε πολλά θέματα, καταγγελίες, αφίσες συναυλιών, πλούσιο φωτογραφικό υλικό τα τελευταία του σημειώματα και πολλά άλλα.

Το αρχείο μου έχει παραχωρήσει για τις ανάγκες τις έκθεσης, η οικογένεια Ασημόπουλου, με τη σύμφωνη γνώμη της κόρης του Νικόλα

Σας προσκαλώ λοιπόν, ελάτε μαζί μας μια βόλτα.
Φώτης ΚαραγεωργίουΕικαστικός καλλιτέχνης – διοργανωτής της έκθεση
INFO
Διευθυντής Διοργάνωσης: Φώτης ΚαραγεωργίουΥπεύθυνος Συναυλιών: Λουκάς Δημητρέλος- Beton 7 ArtradioΥπεύθυνη Επικοινωνίας/ Βοηθός Παραγωγής: Χρύσα ΜατσαγκάνηΠαραγωγή: Entertain.gr

Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών

Διάρκεια Έκθεσης:
Παρασκευή 3 Μαΐου – Τετάρτη 15 Μαΐου 
Παρασκευή 3 Μαΐου: Εγκαίνια Έκθεσης – στις 18:00 (Είσοδος Δωρεάν) 

 

Πρόγραμμα Συναυλιών

Παρασκευή 3 Μαΐου στις 20.30

• Mανώλης Κουτσονάνος ( Από την παράδοση στη jazz)
• Γιώργος Μπίλιος
• Adedeji Adetayo & Monique Kabasele
• Mode Plagal

Σάββατο 4 Μαΐου στις 20.30


• Δημήτρης Πουλικάκος & Νίκος Σπυρόπουλος 
• Ανδρέας Γκομόζιας & Δημήτρης Πολύτιμος
• Vasilis Giaslakiotis-Dretta
• GUEST : Χαίνης Δημήτρης Αποστολάκης
• GUEST : Φοίβος Δεληβοριάς

Τετάρτη 15 Μαΐου στις 20.30

• Αγγελική Τουμπανάκη
• One Nation Underground
• The Interchange Jazz Trio 
• GUEST : Γιάννης Χαρούλης

Απόδοση Κειμένων Νικόλα Άσιμου: Άγγελος Πέτροβας

Τιμή Εισιτηρίου συναυλιών: 7€ (γενική είσοδος)
Η Είσοδος στην έκθεση του Αρχείου και των εικαστικών είναι ΔΩΡΕΑΝ 
Ώρες λειτουργίας της έκθεσης, καθημερινά 17.00 έως 22.00

 

 

 

 

Δωρεάν είσοδος σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους

  • Την Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2019 η είσοδος στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους όλης της χώρας είναι δωρεάν.
  • Η δωρεάν είσοδος ισχύει για κάθε πρώτη Κυριακή του μήνα από τον Νοέμβριο ως τον Μάρτιο κάθε έτους.

 

Νέα Αποκτήματα. 2017-2018

Χώρος Περιοδικών Εκθέσεων ΕΜΣΤ (Ισόγειο)

Εγκαίνια: Τρίτη, 4 Δεκεμβρίου 2018 στις 19.30

Διάρκεια: 4 Δεκεμβρίου 2018 – 20 Ιανουαρίου 2019

 

Πληροφορίες

Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ)
Λεωφ. Καλλιρρόης & Αμβρ. Φραντζή (πρώην εργοστάσιο ΦΙΞ)
Αθήνα 11743
Τηλ.: 210 1019000
Φαξ: 211 1019111

Είσοδος για άτομα με μειωμένη κινητικότητα: Λεωφ. Συγγρού

Ώρες λειτουργίας:
Τρίτη – Κυριακή: 11.00 – 19.00
Δευτέρα κλειστά

Εισιτήρια: Γενική είσοδος 5 € – μειωμένο 3 €


 

 

Έκθεση “Νέα Αποκτήματα” του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης 

 Στο πλαίσιο της εξωστρέφειας του μουσείου και εν αναμονή της πλήρους λειτουργίας του, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ), παρουσιάζει μια έκθεση με επιλογή από τα έργα που αποκτήθηκαν από το 2017 έως το 2018 από τις 5 Δεκεμβρίου του 2018 έως τις 20 Ιανουαρίου του 2019. Η έκθεση αυτή αποτελεί συνέχεια της έκθεσης Νέα Αποκτήματα 2014-2017 που παρουσιάστηκε από τον Νοέμβριο του 2017 έως τον Ιανουάριο του 2018.

Ιστορικά και σύγχρονα έργα 24 καλλιτεχνών, δωρεές καλλιτεχνών και σημαντικών Ελλήνων συλλεκτών, ενίσχυσαν υπάρχουσες ενότητες της συλλογής του μουσείου και προσέθεσαν νέες κατευθύνσεις στο πεδίο της έρευνας και του στοχασμού γύρω από ζητήματα της σύγχρονης τέχνης.

Βασικός πυρήνας των νέων αποκτημάτων της συλλογής του ΕΜΣΤ αυτής της περιόδου αποτελεί η γενναιόδωρη προσφορά 68 συνολικά έργων – κυρίως Ελλήνων καλλιτεχνών από διαφορετικές γενιές – από τον συλλέκτη κ. Δάκη Ιωάννου, καθώς και άλλη μια σημαντική δωρεά έργων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών ενός συλλέκτη, φίλου του μουσείου, που προτιμάει να κρατήσει την ανωνυμία του.

Ο άνθρωπος και οι δραστηριότητές του, η αρχειακή αντιμετώπιση του παρελθόντος του,  η επαφή του με τη ζωή και το θάνατο μέσα από σύμβολα και αναφορές, τα Τοτεμικά μοτίβα ή η διεσταλμένη και μεγαλοπρεπής οπτική μιας εφήμερης και συχνά άνευρης καθημερινότητας είναι μερικά από τα ζητήματα του τίθενται προς αναζήτηση και διάλογο μέσα από τα έργα που θα παρουσιαστούν.

Σε μια κρίσιμη και μεταβατική στιγμή του, το ΕΜΣΤ ανοίγει και πάλι για λίγο τους Χώρους των Περιοδικών του εκθέσεων και προσκαλεί το κοινό για μια ακόμη ματιά στα νέα του Αποκτήματα που δυναμώνουν την καρδιά του, την συλλογή του, πριν αυτή εκτεθεί στους τρεις τελευταίους ορόφους του μουσείου.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες
Μαρία Άντελμαν, Δημήτρης Αντωνίτσης, Κατερίνα Αποστολίδου, Δήμητρα Βάμιαλη, Αλέξανδρος Γεωργίου, Αναστασία Δούκα, Μαρία Ζερβού, Βασίλης Ζωγράφος, Γιώργος Λάππας, Ντιάννα Μαγκανιά, Μίλτος Μανέτας, Μιχάλης Μιχαηλίδης, Ολίβια Μιχαλτιάνου, Μπερτίγ Μπακ, Άιντας Μπαρέικις, Βανέσα Μπίκροφτ, Ρίτσαρντ Μπίλινγχαμ, Γιον Μποκ, Τζέρεμι Ντέλερ, Μαρία Παπαδημητρίου, Τζούλιαν Όπι, Βασίλης Σκυλάκος, Διαμαντής Σωτηρόπουλος, Θανάσης Τότσικας.

 

 

Εικαστική έκθεση “7”

7η Τέχνη – 7 Γυναίκες – 7 Ταινίες 

Στο επίκεντρο του φετινού 31ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου είναι ο πλούσιος, πολύμορφος και συχνά αναπάντεχος κόσμος της γυναίκας. Με αφορμή το κινηματογραφικό αφιέρωμα «7η Τέχνη – 7 Γυναίκες – 7 Ταινίες», το 31ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου ξεκινά τις προφεστιβαλικές εκδηλώσεις με την εικαστική έκθεση «7» που εγκαινιάζεται στις 13 Νοεμβρίου στη γκαλερί ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ. 

Την επιμέλεια της έκθεσης έχει αναλάβει ο καλλιτέχνης και ομότιμος καθηγητής της Σχολής Καλών Τεχνών Γιάννης Ψυχοπαίδης. Συμμετέχουν με έργα εμπνευσμένα από εμβληματικούς γυναικείους χαρακτήρες του παγκόσμιου κινηματογράφου οι καλλιτέχνιδες: Βάσω Τζούτη – «Η Ωραία της Ημέρας», Δέσποινα Τσάκνη – «Ευδοκία», Ιφιγένεια Αβραμοπούλου – «Ορλάντο», Αλίκη Παππά – «Περσόνα», Δέσποινα Φλέσσα – «Ζούσε τη Ζωή της», Έλενα Χασαλεύρη – «Η Διπλή Ζωή της Βερόνικα» και Πένυ Μονογιού – «Γαλάζιος Άγγελος» . Οι ταινίες που αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τις καλλιτέχνιδες θα προβληθούν και στη μεγάλη οθόνη στο πλαίσιο του ομώνυμου αφιερώματος του φεστιβάλ.

 

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνιδες με έργα εμπνευσμένα από τις ταινίες: 
Ιφιγένεια Αβραμοπούλου – «Ορλάντο» 
Αλίκη Παππά – «Περσόνα» 
Βάσω Τζούτη – «Η Ωραία της Ημέρας» 
Δέσποινα Τσάκνη – «Ευδοκία» 
Δέσποινα Φλέσσα – «Ζούσε τη Ζωή της» 
Έλενα Χασαλεύρη – «Η Διπλή Ζωή της Βερόνικα»
Πένυ Μονογιού – «Γαλάζιος Άγγελος»

Επιμέλεια: Γιάννης Ψυχοπαίδης 

Εγκαίνια: Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2018 στις 19:00 
Διάρκεια έκθεσης: Από 14 Νοεμβρίου έως 6 Δεκεμβρίου 
Ωράριο λειτουργίας: Δευτέρα ως Παρασκευή, 10.00-20.00 
Είσοδος ελεύθερη 
Χώρος Τέχνης ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ, Στοά Κοραή 4, (εντός της στοάς) 
Τηλέφωνο: 2103252352

“Επτά γυναίκες δημιουργοί επιλέγουν 7 ταινίες από τον ελληνικό και ευρωπαϊκό κινηματογράφο και συνομιλούν εικαστικά μαζί τους. Και οι 7 ταινίες που επιλέχτηκαν εδώ έχουν σαν κομβική, χαρακτηριστική, απόλυτη πρωταγωνίστρια μια γυναίκα.

Γυναικείες μορφές, γυναικείες ζωές, γυναικεία αισθήματα, γυναικεία πεπρωμένα. Επτά σημαντικές στιγμές του κινηματογράφου, κλασσικού και σύγχρονου που αποτυπώνουν την αγωνία και τους αγώνες, τα ψυχικά αδιέξοδα και τις συναισθηματικές αναταράξεις, τους δεσμευτικούς ρόλους και τους καταναγκασμούς, την αναζήτηση ταυτότητας αλλά και τη διεκδίκηση της ελευθερίας και της χειραφέτησης του γυναικείου προσώπου – σήμερα και χτες- μέσα από τη ρέουσα αφήγηση της κινούμενης εικόνας της 7ης Τέχνης. 

Μεγάλα αισθήματα πνιγμένα μέσα στα στερεότυπα της καθημερινότητας, δέσμιοι έρωτες και ασυγκράτητα πάθη, τολμηρά και απελπισμένα γυναικεία ίχνη σε ανδροκρατούμενες, καταπιεστικές και καταπιεσμένες κοινωνίες. Σχέσεις ζευγαριών και κοινωνικά περιβάλλοντα που γεννούν συναισθηματικές αναστολές και ψυχικά τραύματα, υπαρξιακά διλήμματα  και υπόγειες εκρήξεις, ανατροπές και υπερβάσεις των συμβατικών ορίων. 

Η γυναικεία αισθαντικότητα ανάμεσα στην κοινωνική επιταγή και τους παραδοσιακούς ρόλους, στο βουβό ξέσπασμα των φυσικών ενστίκτων και την πάλη για την κατοχύρωση μιας νέας ηθικής τάξης στη σχέση των φύλων και στην κοινωνική συνείδηση. 

Κάθε μία από τις νέες δημιουργούς ξεχώρισε η ίδια την ταινία που θα αντιπαρατεθεί εικαστικά και θα συνομιλήσει μαζί της μέσα από τις ζωγραφικές ύλες, το σχέδιο και το χρώμα. Οι συναντήσεις αυτές της εικαστικής τέχνης με την τέχνη του κινηματογράφου έχουν δώσει εδώ και καιρό, γόνιμα, τολμηρά και πολύ ενδιαφέροντα καλλιτεχνικά αποτελέσματα, μέσα από τις δημιουργικές προσμίξεις των δύο τεχνών, την τέχνη της εξωτερικής και την τέχνη της εσωτερικής κίνησης. 

Έτσι κι εδώ. Οι καλλιτέχνες επιλέγουν σκηνές, μοτίβα, εικόνες, φόρμες, αισθητικές μορφές από τις ταινίες που οι ίδιες ξεχώρισαν και «μεταφράζουν» ελεύθερα την κινηματογραφική μυθοπλασία στο δικό τους αισθητικό-πλαστικό ιδίωμα και γραφή, πλάθοντας η κάθε μία με την δική της οπτική, έναν εικαστικό κόσμο γεμάτο προσωπική φαντασία, ευρηματικότητα και εκφραστικό πλούτο. 

Κυρίως αποδεικνύοντας ότι εκεί που συναντώνται και αλληλοεπηρεάζονται το σινεμά και η ζωγραφική, καμιά από τις δύο τέχνες δεν χάνει την ομορφιά, τη γοητεία, τη μαγεία και την ιδιαιτερότητα της γλώσσας, αλλά διαφυλάσσει και πλουτίζει την αυτάρκεια και την αυτονομία της. 

Μέσα απ’ αυτούς τους δημιουργικούς διαλόγους των τεχνών αναδύονται καινούριες, αιφνίδιες εικόνες που συχνά ανατρέπουν τα αισθητικά στεγανά, αναζητώντας, όπως εδώ, μια συνολικότερη, αυθεντικότερη, σύγχρονη εικόνα της γυναικείας ιδιοπροσωπίας. 

Οι επτά εκδοχές πάνω στη γυναικεία περσόνα των επτά νέων γυναικών – ανήσυχων εικαστικών δημιουργών, αποκτούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον σήμερα σε μια εποχή μεγάλων ανατροπών, αποσταθεροποίησης, ανασφάλειας, σύγχυσης και ανορθολογισμού. 

Εποχή ραγδαίων αλλαγών που επιβάλλει και νέους κοινωνικούς και ιδεολογικούς επαναπροσδιορισμούς, αλλά και μαχητική στάση ζωής απέναντι στη μεροληπτικότητα, τις προκαταλήψεις, τις παγιωμένες βεβαιότητες και τις βαθιές ανισότητες του σύγχρονου κόσμου μας. 

Ο εικαστικός στοχασμός της τέχνης, οι αισθητικές της αναζητήσεις, η κατασκευή ενός «άλλου» κόσμου, που όμως είναι τόσο δικός μας και κυρίως ο βαθύτερος πόθος για αυτογνωσία, δεν κάνουν την τέχνη ένα «εξωτικό» καταφύγιο ή μια έξοδο διαφυγής, αλλά στις καλύτερες περιπτώσεις την ανήσυχη συνείδηση μιας κοινωνίας που αναζητά τις αλήθειες της σε καιρούς που οι ρόλοι και οι ταυτότητες έχουν χάσει τις σταθερές τους συντεταγμένες. 

Και οι επτά ήταν υπέροχες”.

Γιάννης Ψυχοπαίδης

 

Παναγιώτα Καλλιμάνη (GR)

Ζενερίκ

>>> 24 & 25 Νοεμβρίου, 18:00, 19:00, 20:00 & 21:00 | 30′

Κέντρο Μελέτης Χορού Ντάνκαν, Βύρωνας

Macintosh HD:Christiana:мир 2018:artistic projects MIR 2018:Giota Kallimani:ba874861794fa7c75311b4a36440fd759a39c6c0_2200.png

© Ole Marius Jøergensen

Το 2016 αγαπήσαμε όλο το πρόγραμμα του MIR, όμως μια παράσταση έκλεψε τις καρδιές κριτικών και θεατών: η Παγωμένη εικόνα της Παναγιώτας Καλλιμάνη, με 15 παιδιά από το Φυτώριο της ΚΣΟΤ να κινούνται αργά μέσα στο σχολείο του Δημήτρη Πικιώνη στον Λυκαβηττό. Ο Τύπος τη χαρακτήρισε μια από τις κορυφαίες θεατρικές στιγμές της χρονιάς. Τότε πολύς κόσμος ευχήθηκε να είχε συνέχεια αυτό το πρότζεκτ. Το MIR άκουσε αυτές τις ευχές αφού γιορτάζει τα δέκα χρόνια του, και έτσι η Παναγιώτα Καλλιμάνη συνεργάζεται και πάλι με τα παιδιά, που τώρα είναι πια στην εφηβεία, για να κάνουν την παράσταση Ζενερίκ. Όπου εμείς, περίεργοι και γοητευμένοι, κρυφοκοιτάζουμε τον ακατανόητο κόσμο των κοριτσιών στην εφηβεία… Η παράσταση θα γίνει στο Κέντρο Μελέτης Χορού Ντάνκαν στον Βύρωνα, στο σπίτι όπου έζησαν στη νεότητά τους, στις αρχές του 20ού αιώνα, η Ισιδώρα Ντάνκαν και ο αδελφός της Ραϋμόνδος. Όπως και το 2016, τα παιδιά στο φως του φεγγαριού θα καταφέρουν να ανοίξουν τις καρδιές μας για να φέρουν στην επιφάνεια τον πιο ευάλωτο, τον πιο ωραίο εαυτό μας.

Η Παναγιώτα Καλλιμάνη είναι χορεύτρια και χορογράφος. Ζει στο Παρίσι και στην Αθήνα. Σπούδασε χορό στο Παρίσι, στις Κάννες και στην Ανζέ και έχει συνεργαστεί με πολλούς γνωστούς χορογράφους, όπως με τους Bouvier-Obadia, τον Josef Nadj, τον Nasser Martin-Gousset, την Carlotta Ikeda κ.ά. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται περισσότερο με τη χορογραφία. Έργα της έχουν παρουσιαστεί στο εξωτερικό αλλά και στην Αθήνα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.

Ιδέα: Παναγιώτα Καλλιμάνη/Panagiota Kallimani

Χορογραφία: Παναγιώτα Καλλιμάνη και οι μικρές χορεύτριες

Σχεδιασμός ήχου: Παναγιώτα Καλλιμάνη, Γιώργος Λουκρέζης και οι μικρές χορεύτριες

Σχεδιασμός φωτισμών: Παναγιώτα Καλλιμάνη & Γιώργος Λουκρέζης

Ερμηνεύουν: Υακίνθη Αλεξανδρίδου-Ζηλάκου, Μυρτώ Γιαννάκου, Αρασέλι Γκόμεζ, Αθηνά Κατσίμπρα, Μάγδα

Λύτρα, Μαρία Μεσσήνη, Βασιλική Μπουστα, Ηλέκτρα Σούλιου, Ελίζα Τιμοθεάτου

Παραγωγή/Production: Les productions de la Seine Florence Francisco

Συμπαραγωγή/Co-production: MIRfestival

Με την υποστήριξη των/Kindly supported by: Κρατική Σχολή Ορχηστρικής Τέχνης/State School of Dance, Κέντρο

Μελέτης Χορού Ντάνκαν/ Duncan Dance Center.


 

Massimo Furlan (CH)

Travelling

>>> 24-30 Νοεμβρίου, 20:30 | 120′

Κάπου στην Αθήνα, σε μέρος μυστικό.

Αφετηρία και τέρμα: Rabbithole Art & Performance Space

Macintosh HD:Christiana:мир 2018:artistic projects MIR 2018:Massimo Furlan:photos travelling:05e66ab3-2872-4d7b-bd62-8b7fbcb5a529.jpg

Ο Ελβετός Massimo Furlan, με εμφανίσεις και διακρίσεις στις πιο μεγάλες ευρωπαϊκές σκηνές, φτιάχνει κόσμους από παράξενες εικόνες που ακόμα και στις πιο μελαγχολικές τους εκδοχές εμποτίζονται με το ιδιόμορφο και ανατρεπτικό χιούμορ του. Το MIR παρουσιάζει την αθηναϊκή εκδοχή του έργου του Travelling, ενός έργου-περιπέτειας και εμπειρίας. Το Travelling είναι ένα μαγικό και μυστικό ταξίδι που εκτυλίσσεται μέσα κι έξω από ένα λεωφορείο. Οι θεατές, σαν επισκέπτες σε ένα είδωλο της πόλης που γνωρίζουν, ανακαλύπτουν μια άγνωστη εικόνα της καθώς ταξιδεύουν μέσα στο λεωφορείο σε μέρη που συνήθως δεν επισκεπτόμαστε, ενώ έξω από τα παράθυρα εκτυλίσσονται μικρές σκηνές μεγάλης συναισθηματικής φόρτισης. Μια αξέχαστη νυχτερινή περιπέτεια, ένα ταξίδι σε έναν κόσμο ονειρικό, μια εμπειρία μοναδική.

Είτε φορά τη φανέλα του Πλατινί (Numéro 10, Prolongation, Foot), είτε τρέχει στους δρόμους με τη στολή του Σούπερμαν (Slow Life), είτε οργανώνει μια βόλτα διανοουμένων σ’ ένα καρουζέλ (Après le fin, le congrès), η δουλειά του Massimo Furlan εμπεριέχει το στοιχείο του χιούμορ. Συχνά εμπνέεται από τις αναμνήσεις της παιδικής και εφηβικής του ηλικίας, αρχής γενομένης από την εποχή που ήταν ένα παιδί μεταναστών από την Ιταλία στην Ελβετία της δεκαετίας του 1960, και διερευνά το συλλογικό υποσυνείδητο, τις αναμνήσεις μιας ολόκληρης γενιάς, συνδυάζοντας εικόνα και περφόρμανς, μπουρλέσκ και φιλοσοφία, εικόνες γεμάτες ποίηση και ποπ αισθητική. Αποφοίτησε από τη Σχολή Καλών Τεχνών της Λωζάνης, όπου διδάχθηκε τις κλασικές μορφές τέχνης, και συνεχίζει να εκθέτει ως εικαστικός σε γκαλερί και μουσεία στην Ελβετία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Όμως το ενδιαφέρον του στράφηκε από νωρίς στην περφόρμανς και άρχισε να συνεργάζεται με ομάδες χορού και θεάτρου ως σκηνογράφος. Το 2003 ίδρυσε τη δική του ομάδα, την Compagnie Numéro23Prod., με την οποία διερευνά τα όρια της περφόρμανς αρτ αντλώντας από κάθε μορφή τέχνης. Για τα σκηνικά του έργα προσκαλεί χορευτές και άλλους περφόρμερ να συμμετάσχουν σε αυτό που αποκαλεί «εικόνες μακράς διάρκειας», σαν να πρόκειται για κινηματογραφικά τράβελινγκ (απ’ όπου και ο τίτλος του έργου που παρουσιάζουμε στο MIR).

Ιδέα & σκηνοθεσία/ Concept & staging: Massimo Furlan 
Δραματουργία/ Playwriting: Claire de Ribaupierre
Τεχνικός διευθυντής/ Technical director: Antoine Friderici
Διοίκηση/ Administration: Claudine Geneletti
Προώθηση, Οργάνωση/ Promotion, Producer: Jérôme Pique 

Στην Αθήνα συμμετέχει η Ηλέκτρα Αγγελοπούλου/ Elektra Angeloppoulou

Stage Manager: Βάσω Στεργίου/ Vasso Stergiou

Παραγωγή/ Production: Numéro23Prod.

Η ομάδα Compagnie Numéro23Prod. υποστηρίζεται από κοινού από την Πόλη της Λωζάνης, το Καντόνι του Βω και την Pro Helvetia – Swiss Arts Council

/ Compagnie Numéro23Prod. benefits from a joint support agreement between the City of Lausanne, The State of Vaud and Pro Helvetia – Swiss Arts Council

Χρήσιμη πληροφορία για τους θεατές:

Φορέστε παπούτσια για περπάτημα και ένα ζεστό μπουφάν, γιατί ένα μέρος του έργου συμβαίνει σε εξωτερικό χώρο.

Στο τέλος της παράστασης το λεωφορείο θα επιστρέψει τους επιβάτες στο Rabbithole.



Μαριέλα Νέστορα (GR)

Διαβρώσεις / Erosions

>>> 23, 24 Νοεμβρίου 20:30 & 22:00 – 25 Νοεμβρίου, 22:00 | 45′

Rabbithole Art & Performance Space

μόνο για 40 άτομα κάθε φορά

Macintosh HD:Users:macuser:Desktop:Press kit MIRfestival 2018:projects photos MIRfestival 2018:Mariela Nestora Erosions:Erosions ©Mriela Nestora 1.jpg

©Μαριέλα Νέστορα

Aνατρεπτική και στοχαστική, η Μαριέλα Νέστορα είχε ταράξει τα νερά των site-specific περφόρμανς στην Αθήνα με την παρέμβασή της everybodies στην Πλατεία Εξαρχείων στο MIRfestival 2010, στο πλαίσιο των δράσεων εδώ/τώρα. Επανέρχεται στο φεστιβάλ με τη Διάβρωση, μια περφόρμανς-εμπειρία που αλλάζει τα δεδομένα των βεβαιοτήτων μας ενεργοποιώντας τις άλλες μας αισθήσεις (εκτός από την όραση). Πώς αντιλαμβανόμαστε τα διαφορετικά σώματα – το δικό μας, ενός αντικειμένου,  ενός φυτού;  Έχουμε άλλον τρόπο να γνωρίσουμε και να γνωριστούμε με ένα σύμπαν πέρα από τη δεδομένη λειτουργία της γλώσσας; Η διάβρωση της  βεβαιότητας είναι ίσως ένα σημείο εκκίνησης.

Η σκηνή παραδοσιακά απευθύνεται κυρίως στην όραση, αλλά στην περφόρμανς αυτή το φως περιορίζεται και ο θεατής αναθεωρεί τις απόψεις του για τον χορό ως αντικείμενο θέασης ανακαλύπτοντας την κίνηση και τη χορογραφία της σκέψης. Παράλληλα η συνύπαρξη στο σκοτάδι ανοίγει το πεδίο των δυνατοτήτων προς μια διαφορετική αντίληψη του χρόνου, του προσανατολισμού και της ιεράρχησης του ίδιου του χώρου.

Erosions ©Mriela Nestora 3.jpg

©Μαριέλα Νέστορα

H Μαριέλα Νέστορα γεννήθηκε στην Αθήνα. Πριν από την ενασχόλησή της με το χορό σπούδασε Βιολογία (B.Sc., Queen Mary and Westfield, Λονδίνο) και Μοριακή γενετική (M.Sc. St.Mary’s Medical School, Imperial College, Λονδίνο). Σπούδασε σύγχρονο χορό και χορογραφία στο London Contemporary Dance School καθώς και εικαστική σύνθεση για τον χορό στο Laban Centre, στο Λονδίνο. Εργάζεται ως χορογράφος και περφόρμερ, επιμελείται την κίνηση σε θεατρικές παραστάσεις και διδάσκει χορογραφία. Διδάσκει επίσης κίνηση με το σύστημα Feldenkreis. Αυτό το διάστημα κάνει έρευνα σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο τμήμα Masters in Media, Art & performance στο Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης.

Ιδέα: Μαριέλα Νέστορα

Των και με τις: Μαριέλα Νέστορα, Νικολέτα Καρμίρη, Κατερίνα Γεβετζή.

Ευχαριστίες στους: Κατερίνα Δρακοπούλου, Λουίζο Ασλανίδη, ILIOS, Αντώνη Βολανάκη, Μαρία Παπαδοπούλου.

 

  • 23/11/18
  • 12:00
  • Βιβλιοπωλείο Ιανός (Σταδίου 24)

Η γυναίκα στον ελληνικό κινηματογράφο

Ανοιχτή συζήτηση με θέμα

«Η γυναίκα στον ελληνικό κινηματογράφο»

Παρασκευή 23 Νοεμβρίου στις 12.00, Βιβλιοπωλείο Ιανός (Σταδίου 24)

 

Στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεων του 31ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου πραγματοποιείται στο Βιβλιοπωλείο Ιανός την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου στις 12:00 Ανοιχτή Συζήτηση με θέμα “Η Γυναίκα στον Ελληνικό Κινηματογράφο”. 

 

Στη συζήτηση συμμετέχουν:

Δώρα Μασκλαβάνου, σκηνοθέτις

Μαργαρίτα Μαντά, σκηνοθέτις

Δήμητρα Χατούπη, ηθοποιός, ιδρύτρια της Σχολής Θεάτρου “δήλος”, καθηγήτρια σκηνοθεσίας και υποκριτικής

Μαριτίνα Πάσσαρη, ηθοποιός, σκηνοθέτις, σεναριογράφος

Ολυμπία Μυτιληναίου, διευθύντρια φωτογραφίας

 

Συντονίζει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ, Νίνος Φένεκ Μικελίδης

 

Από το Δελτίο Τύπου της εκδήλωσης:

Στις πρώτες του δεκαετίες, ο ελληνικός κινηματογράφος, όπως και οι κινηματογραφίες πολλών άλλων χωρών, περιόριζε ασφυκτικά το ρόλο των γυναικών σκηνοθετριών. Χρειάστηκε η παρουσία της Μαρίας Πλυτά για να ανοίξει ο δρόμος και να φτάσουμε στην Τώνια Μαρκετάκη και τη Φρίντα Λιάππα που, σε μια περίοδο ισχνών αγελάδων, κατάφεραν να δώσουν σημαντικό έργο.

Τι έχει αλλάξει από τότε στη θέση των γυναικών στο ελληνικό σινεμά; Ποια η εκπροσώπηση των γυναικών στο χώρο; Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζουν; Πόσο γνωστό είναι το έργο τους σε σύγκριση με αυτό των ανδρών συναδέλφων τους; Μπορούμε να μιλάμε για μία νέα γυναικεία κινηματογραφική γλώσσα;

Το φετινό Πανόραμα βάζει τη γυναίκα στο επίκεντρο και δίνει το λόγο σε ελληνίδες  δημιουργούς από όλο το φάσμα του σινεμά για να μας δώσουν τη δική τους οπτική. Η ανοιχτή συζήτηση με θέμα «Η γυναίκα στον ελληνικό κινηματογράφο» θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου στις 12.00 στο Βιβλιοπωλείο Ιανός.

 

 

 

 

 

  • 21-22/11/18
  • Λαΐς – Ταινιοθήκη της Ελλάδας,Ιερά Οδός 48 & Μεγάλου Αλεξάνδρου 134-135

    104 35 Κεραμεικός, Αθήνα

  • Θα δοθούν βεβαιώσεις ηλεκτρονικά στο τέλος του διημέρου

ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα, ψυχική υγεία και κοινωνικές προεκτάσεις

Tο Orlando LGBT+ Ψυχική Υγεία Χωρίς Στίγμα, εξειδικευμένος επιστημονικός φορέας για την ψυχική υγεία ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων διοργανώνει ένα διήμερο αφιερωμένο σε ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα, ψυχική υγεία και κοινωνικές προεκτάσεις στις 21 & 22 Νοεμβρίου 2018, στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, και σας προσκαλεί να το παρακολουθήσετε με ελεύθερη είσοδο. Ομιλήτριες: Dr. AvgiSaketopoulou και Dr. Ann Pellegrini, καθηγήτριες στο New York University, με εξαιρετική εμπειρία σε ζητήματα φύλου και σεξουαλικότητας στον τομέα τους.

Πρόγραμμα:

Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2018
Ταυτότητα φύλου & ψυχική υγεία: τρανς παιδιά, παθολογιοποίηση & α-ορατότητα

10.00 – Είσοδος, εγγραφές

10.30 – Καλωσόρισμα, λίγα λόγια για το Orlando LGBT+ Ψυχική Υγεία Χωρίς Στίγμα

10.45 – Κεντρική ομιλία: Δρ. Αυγή Σακετοπούλου
Τζένη-Τζένη: Ο ρόλος της μελλοντικότητας στην κλινική δουλειά με ένα τρανς κορίτσι
11.45 – Διάλειμμα 

12.00 – Στρογγυλή Τράπεζα

Φίλιππος Παγάνης (Project Manager Transcending Youth, Colour Youth / Orlando LGBT+) 

Μιχαήλ-Οδυσσέας Γιακουμάκης (Μέλος Υπερήφανων Γονέων)Αντώνης Πούλιος (Κλινικός Ψυχολόγος, Orlando LGBT+) 

Συντονίζουν:

Νάνσυ Παπαθανασίου-Έλενα-Όλγα Χρηστίδη (Ψυχολόγοι, Επιστημονικά Υπεύθυνες Orlando LGBT+)

13:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση με το κοινό

14:00 Λήξη

Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2018
Τα όρια της ανοχής: Θρησκεία, Κοινωνία & ΛΟΑΤΚΙ Δικαιώματα 

15.00 – Είσοδος, εγγραφές

15.30 – Καλωσόρισμα

15.45 – Ομιλία Dr. Ann Pellegrini 
This is not about hate: Religion, Anti-LGBTQ Violence, and the Limits of Tolerance*

16.45 – Στρογγυλή Τράπεζα

Νίκος Αλιβιζάτος (Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου, Νομική Σχολή, ΕΚΠΑ)

Αλεξανδρος Σακελλαρίου (Δρ. Κοινωνιολογίας, Ερευνητής Παντείου, Διδάσκων ΕΑΠ)

Καλλιόπη Λυκοβαρδή (Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη)

Πέτρος Σαπουντζάκης (Πολύχρωμο Σχολείο, ενάγων στη δίκη κατά του μητροπολίτη Αμβρόσιου για ρητορική μίσους).

Συντονίζουν:

Ντίνα Δασκαλοπούλου (Δημοσιογράφος, Εφημερίδα των Συντακτών) & Αλεξάνδρα Βασιλείου (Δρ. Κοινωνικής Ψυχολογίας, Orlando LGBT+ & Processwork Hub).

18:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση με το κοινό

19.00 Λήξη

*Η ομιλία θα είναι στα αγγλικά

 

 

 

 

  • 22-30 Νοεμβρίου
  • Προπώληση: viva.gr
 
Πρόγραμμα:

Φωτεινή Σταματελοπούλου
Οδηγός για να είσαι τα πάντα 
> 22.11 > 20:30 @ Πάλας Παγκρατίου/  60’

Κώστας Τσιούκας
ΧΟΡΟΙ ΜΑΣ ΧΩΡΕΙ ΜΑΣ 
> 22.11 > 22:00 | 60’ @ Πάλας Παγκρατίου

Massimo Furlan (CH), Travelling 
> 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30.11 > 20:30 | 120’
@ Σ΄ένα λεωφορείο με αφετηρία και τέρμα το Rabbithole 

Μαριέλα Νέστορα/ Διαβρώσεις
> 23 & 24.11 > 20:30 & 22:00 – 25.11, 22:00 | 45’
@ Rabbithole Art & Performance Space

Παναγιώτα Καλλιμάνη
Ζενερίκ 
> 24 & 25.11 > 18:00, 19:00, 20:00 & 21:00 | 30’
@ Κέντρο Μελέτης Χορού Ντάνκαν/
είσοδος ελεύθερη – κράτηση θέσεων απαραίτητη τηλ. 210 7706068 (5-8μμ)

David Weber-Krebs 
The actual event
> 25.11 > 20:00 | 45’
@ Χώρος Εταιρίας Θεάτρου ΧΩΡΟΣ

Sébastien Roux
Séance d’écoute: Pièces algorithmiques 
> 25.11 > 21:00 | 45’
@ Χώρος Εταιρίας Θεάτρου ΧΩΡΟΣ

Eva Pyrnokoki 
Και ξαφνικά… 
> 26 & 27.11 > 19:00-22:00 | Εγκατάσταση-περφόρμανς
@ Rabbithole Art & Performance Space

Ofelia Jarl Ortega & Patrik Patsy Lassbo 
Forever
27.11 > 22:00 | 45’ @ TRES

FlökosH 
27.11 > 23:00 | 45’ @ TRES

NyamNyam 
Comida, 8.000 χρόνια μετά
> 28, 29 & 30.11 > 20:30 | 60’ @ Απαράμιλλον

David Helbich 
drag and drop – hit and run – making love – just for fun 
> 28&29.11 > 23:00 | 60′ @ Σε φανταστικές διαδρομές στην πόλη/ 
Σημείο συνάντησης: Πλατεία Καρύτση, μπροστά στο Θέατρο Μουσούρη./ 

El Conde de Torrefiel
Unir todo
29 &30.11 > 22:00 | 60’ @ Rabbithole Art & Performance Space

Rósa Ómarsdóttir 
Traces 
> 30.11 > 19:00 | 60’ @ Project8

MIR Festival

Απρόσμενο, ευρηματικό, μαγικό, το MIRfestival προσγειώνεται για έκτη φορά στην Αθήνα με ένα συναρπαστικό πρόγραμμα με δεκατέσσερα έργα. Φέρνει μαζί του μοναδικά καλλιτεχνικά πρότζεκτ από τον χώρο όπου η περιπέτεια ανάμεσα στη σκηνή, στην εικόνα, στον ήχο, στους ερμηνευτές, στους «θεατές», στις ιδέες, στην πόλη και στους πολίτες ανοίγει καινούργιους ορίζοντες. Κι ακόμα φέρνει στο φως μυστικές δραματουργίες, κρυμμένες δυνάμεις, γοητευτικές και αόρατες ιστορίες των πολιτών της Αθήνας αλλά και του κόσμου, και αναδεικνύει την ανάγκη μας για μια επανατοποθέτηση σε σχέση με τη Φύση και την Τέχνη, καθώς το βλέμμα των καλλιτεχνών πέφτει πάνω στην πραγματικότητα και τη μεταμορφώνει.

 

Το 6ο MIRfestival προσκαλεί το κοινό της Αθήνας σε ασυνήθιστους αλλά και σε ιστορικούς χώρους, να ανακαλύψει την πιο σύγχρονη πλευρά του ζωντανού θεάματος, να συναντήσει καλλιτέχνες με όραμα και με προτάσεις, να δει, να ακούσει, να σκεφτεί – και κυρίως να συμμετάσχει στη γιορτή. 

 

Το MIR 2018 είναι ένα φεστιβάλ λίγο πιο πολυσυλλεκτικό από τα προηγούμενα, γιατί, εκτός από τους καλλιτέχνες που το κοινό θα ανακαλύψει για πρώτη φορά, επανέρχονται σε αυτό και καλλιτέχνες που το έχουν ήδη επισκεφθεί όμως ήθελαν να επανέλθουν για να κάνουν ένα έργο ειδικά το για MIR και για τον εορτασμό των 10 χρόνων του. Μια μεγάλη γιορτή, λοιπόν, θα είναι το MIRfestival 2018· μια γιορτή αναδυόμενων καλλιτεχνικών πρακτικών και γλωσσών· ένα φεστιβάλ πρωτόγνωρων, ανατρεπτικών και συγκινητικών εμπειριών. 

 

Οι χώροι του MIR:

Πάλας 

Υμηττού 109, Παγκράτι

Rabbithole Art & Performance Space 

Γερμανικού 20, Μεταξουργείο

Κέντρο Μελέτης Χορού Ντάνκαν 

Χρυσάφης 34, Βύρωνας

Χώρος Εταιρίας Θεάτρου Χώρος 

Πραβίου 6 και Ορφέως, Βοτανικός 

TRES 

Ζωοδόχου Πηγής 3, Εξάρχεια 

Απαράμιλλον 

Παράσχου 87, Γκύζη 

Project 8 

Βουτσαρά 8, Βοτανικός

 

 

 

 

  • 4 Νοεμβρίου
  • Ώρα: 11:00
  • Τόπος: Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Ημερίδα με θέμα « Ο Πολιτισμός ως μέσο επανένταξης των κρατουμένων»

Η Δ/νση Παραστατικών Τεχνών & Κινηματογράφου του  Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Αστεακής Εγκληματολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου διοργανώνουν ημερίδα με θέμα « Ο Πολιτισμός ως μέσο επανένταξης των κρατουμένων» .

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος Κυριακή 4 Νοεμβρίου και ώρα 11 και προκλήθηκε με αφορμή την υλοποίηση δύο ταινιών μικρού μήκους που πραγματοποίησαν οι  κρατούμενοι στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος κινηματογράφου που ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία, στο Τμήμα Ανδρών αλλά και Γυναικών με την ευθύνη και καθοδήγηση του σκηνοθέτη και καθηγητή Κινηματογραφικών Σχολών  Αντώνη Κόκκινου.

Την Παρασκευή 12 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε ειδική προβολή στο Σωφρονιστικό Κατάστημα Κορυδαλλού για τις δύο ταινίες, σε αίθουσα προβολής των φυλακών. Οι ταινίες αυτές, οι οποίες φέρουν τους τίτλους «Ο Θανατοποινίτης» και «Το Χριστινάκι» θα προβληθούν και στην ημερίδα. Πρωταγωνιστές στην ταινία Θανατοποινίτης ήταν οι Γιάννης Στανκογλου και  Παύλος Κοντογιαννίδης οι οποίοι συμμετείχαν αφιλοκερδώς.