
- Δράσης
- 2018
- 147′
- Σκηνοθεσία: Κ. Μαγκουάιερ
- Με τους: Τομ Κρουζ, Χενρι Καβίλ, Βινγκ Ρέιμς.
από τον Γιάννη Ραουζαίο
Επικίνδυνη Αποστολή: Η Πτώση
(4 / 5)
Εξαιρετική ταινία δράσης που όπως είχαμε αναφερθεί και τις προηγούμενες ημέρες ακροθιγώς, έτυχε και μιας λαμπερής avant premiere στον κινηματογράφο “Ελληνίς” της Κηφισίας.
Η ταινία αποτελεί μία απο τις πιο ενδιαφέρουσες συνέχειες της κινηματογραφικής εκδοχής της σειράς. Ο λόγος; Όλα εδώ είναι περισσότερο διφορούμενα απο ποτέ, ενώ σε αντίθεση με το καθιερωμένο pattern των “Επικίνδυνων Αποστολών”, αυτή την φορά ο κεντρικός χαρακτήρας που τον υποδύεται και στα 6 έως τώρα μέρη ο Τομ Κρούζ – με υποδειγματικό τρόπο ομολογουμένως – καλείται να υποδυθεί κάποιον εγκληματία, όχι πλέον με μια “μάσκα”, αλλά με το κανονικό του πρόσωπο.
Σ’ αυτή την συνδήλωση, η ταύτιση πλέον της μάσκας με τον ήρωα, ενσωματώνει την καθαυτό εμπειρία της δράσης, χωρίς πλέον το τεχνητό στοιχείο να είναι απαραίτητο, όσο η εσωτερική ισορροπία του χαρακτήρα, η αφοσίωσή του στο καθήκον (ακόμα και εάν έχει χάσει αλλά και θα χάσει τόσα πολλά) και μια αίσθηση τραγικού μεγαλείου, που δεν χρειάζεται την σκηνική ιδιαίτερη ένδυση για να εκφραστεί και να υποβάλει την θέση της.
Πολύ καλοί οι δεύτεροι ρόλοι, τόσο του νέου “κακού” χαρακτήρα (δεν θέλω να τον αποκαλύψω πριν τον δείτε), όσο και της “Λευκής χήρας”, όλων ενταγμένων σ’ ένα πλαίσιο μυστικών υπηρεσιών όπου οι ανατροπές και η προδοσία, είναι – όπως και στην πραγματική ζωή – καθημερινή υπόθεση.
Τέλος, οι καταδιώξεις στα Ιμαλάια, αλλά και στο Παρίσι (με τα μοντέλα γνωστής μάρκας οχημάτων) να παρελαύνουν εν είδει έκθεσης σε μια οργιαστική έκρηξη δράσης που διαρκεί περίπου ένα τέταρτο, πέραν του ότι σου κόβουν την ανάσα απολύτως είναι και χορογραφημένες – αλα Χονγκ Κονγκ στυλ θα έλεγα – μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια!
Κλείνω με την αναφορά βέβαια στο διττό του τίτλου. Έξυπνο δεν είναι το παίγνιο με το Μ.Ι.6, που εκτός απο το έκτο μέρος της σειράς, αναφέρεται και στην γνωστή βρεττανική μυστική υπηρεσία αλλά και με έναν πιο απόρρητο τρόπο στην νέα πλέον επίσημη αγαπημένη του κεντρικού χαρακτήρα, η οποία είναι και δεν είναι ενταγμένη σ’ αυτήν;